خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق از حداقل دستمزد دریافتی

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۸۵

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق می‌گویند: حقوق یک میلیون و ۵۰۰هزار تومانی ماهانه در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن  جنوب شرق در انتقاد به دستمزد حداقلی و نداشتن امنیت شغلی خود گفتند: حدود ۳۰۰ کارگر خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی مشغول کار هستیم اما حداقل حقوق دریافتی، کفاف مخارج زندگی خانوادگی ما را نمی‌دهد.

یکی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق در خصوص مشکلات خود و همکارانش گفت: جدا از حداقل مزد دریافتی، همچنان با حقوق ناچیزی که هیچ مزایایی هم شامل حال ما نمی‌شود؛ آن‌هم با پرداختی که گاه با تاخیر مواجه است، کار در خطوط ریلی را ادامه می‌دهیم.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر  یک ماه حقوق آبان ماه را از کارفرما طلبکاریم، گفت: کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌‌آهن جنوب شرق ماهانه، مبلغی در حدود دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

او با بیان اینکه آنها تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری مشغول کار هستند، درباره سایر مطالبات صنفی خود گفتند: از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی جنوب شرق داشتن اضافه کاری و پرداخت حق سختی کار است.

وی در تشریح مشکلات مربوط به اضافه‌کاری و سختی کار خود گفتند: با وجود آنکه در بدترین شرایط در فصول گرم و سرد مناطق کویری و بیابانی محور ریلی زاهدان به کرمان مشغول کاریم اما سختی کار ما  لحاظ نمی‌شود در عین حال همه کارگران به جز همکاران ما در بخش «ماسه روب» به صورت مستمر اضافه‌کاری ندارند.

طبق ادعای یکی دیگر از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق، جدا از مطالباتی که کارگران از پیمانکار فعلی طلبکارند، پیمانکار پیشین هم بابت مطالبات مربوط به سال‌های ۹۳ تا پایان ۹۵ که شامل حق سنوات، حق مرخصی، اضافه‌کاری و غیره می‌شود، هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز