خبرگزاری کار ایران

نوراله زاده:

تامین مالی اقتصاد اجتماعی از مأموریت‌های بانکداری اجتماعی است/ نیاز به پلیس ملی کارآفرین داریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۱۶۳

مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی باحضور وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید وجمعی از کارآفرینان در سالن همایش های 17 شهریور وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش اصغر نوراله‌زاده، به ارائه مطالبی در خصوص برخی اقدامات صندوق کارآفرینی امید در مقایسه با شاخص‌های ارزیابی دیده‌بان جهانی کارآفرینی پرداخت و گفت: برای نهادینه‌کردن کارآفرینی، باید نهادسازی کنیم و علاوه بر آن تلاش کنیم قوانین و مقررات در این راستا باشد.  

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با طرح شاخص‌های ارزیابی دیده‌بان جهانی کارآفرینی، اظهارداشت: در مجموع این شاخص‌ها می‌توان به سه گزینه اصلی گرایش کارآفرینانه،  فعالیت کارآفرینانه، اشتیاق کارآفرینانه اشاره کرد.

نورالهزاده درادامه افزود: در فعالیتهای کارآفرینانه می‌توان به کارآفرینی نوظهور و نوپا اشاره کرد و گفت: حمایت از استارتاپ، طرح‌های نوآورانه خلاقانه، کسب و کارهای خرد و کوچک و عرضه محصولات آنها در بازار از جمله برنامه‌های در دستور کار ماست.  

وی با اشاره به جایگاه تأمین مالی خرد در بانکداری اجتماعی، اظهارداشت: تأمین مالی خرد به عنوان یکی از ابزارهای مالی جهت تحقق اهداف و انجام مأموریت‌های بانکداری اجتماعی به حساب می‌آید و خدمات مالی و بانکی است که هدف اصلی آن کمک به توسعه و رونق وضعیت مردم و وضعیت حال و آینده  زمین و مسائل زیست محیطی و اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به بیان مأموریت‌های بانکداری اجتماعی پرداخت و افزود: تضمین رفاه اجتماعی، تامین مالی انرژی های تجدیدپذیر، تامین مالی اقتصاد اجتماعی، حمایت از شیوه های ساخت و ساز زیست محیطی، اصول اخلاقی قبل از سود و تامین مالی خرد (تسهیلات خرد) ماموریتهای است که بانکداری اجتماعی می تواند آنهارا اجرا نماید.

نوراله زاده با تاکید بر توانمندسازی جوانان، گفت: توسعه شبکه مشاوره‌ای در بحث کارآفرینی و ایجاد کسب و کار همواره مورد توجه ماست و براین اساس سال گذشته ۱۷۰ شرکت مشاوره در سراسر کشور با کمک بهزیستی راه‌اندازی کردیم.  

وی اظهارداشت: برای رصد جو حاکم بر محیط کسب و کار نیاز به پلیس ملی کارآفرین داریم تا در صورتی که افراد و دستگاهی خللی در این خصوص ایجاد کرد، محاکمه شود.  

مدیرعامل صندوق کارآفرینی تاکید کرد: باید دستگاه‌هایی که فضای کارآفرینی را به هم می‌ریزند بازخواست شوند.

در پایان همایش به پاس زحمات و تلاشهای مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ازطرف وزیر وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی با اهدای لوح تقدیر وتشکر گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز