خبرگزاری کار ایران

حقوق شهریور ماه کارگران هفت تپه پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۶۷

همزمان با تجمع روز گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، کارفرمای این واحد تولیدی یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در خوزستان گزارش کردند؛ شماری از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در روزهای گذشته در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی خود مرتبا در محوطه کارخانه و خارج از آن دست به تجمع صنفی می‌زدند.

کارگران می‌گویند: با وجود اینکه کارفرما عنوان می‌کرد منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد اما روز گذشته، یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را به جز تعداد کمی که مربوط به حقوق شهریور ماه می‌شد، پرداخت کرد.

به ادعای کارگران، کارفرما هنوز دستمزد مهر و آبان ماه را به آنها بدهکار است.

به نقل از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه گفته می‌شود تا این لحظه از جانب مدیریت بخش خصوصی مجتمع و مسئولان شهرستانی و استانی، پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنها داده نشده که در نتیجه آن اعتراض صنفی  کارگران استمرار پیدا کرده است.

کارگران معترض، بخش دیگری از مشکلات مجتمع نیشکر هفت تپه را ناشی از مشکلات مدیریتی می‌دانند. به گفته آنها؛ بخش خصوصی این واحد تولیدی که از بهمن ماه سال ۹۴ مدیریت این مجتمع را برعهده گرفته، توان نگهداری مجتمع و پرداخت مطالبات حقوقی کارگران را ندارد.

در عین حال از کارگران گزارش می‌رسد؛ همچنان درهای مجتمع نیشکر هفت تپه طبق بخشنامه مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه، به روی کارگران بسته است.

کارگران می‌گویند: با وجود آنکه مدیرعامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه از روز ۲۹ آبان ماه با صدور بخشنامه‌ای، این مجتمع را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده اما حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارگر بخش صنعت در کارخانه مشغول تعمیرات و به‌روز کردن ماشین‌آلات هستند اما واحد کارت‌زنی شرکت فعال نیست. کارگران واحد کشاورزی نیز به صورت پراکنده در مزارع مشغول کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز