خبرگزاری کار ایران

پرداخت دو ماه حقوقِ کارگران قند فسا/ مشکل تولید ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۳۲۲

دو ماه معوقات مزدی کارگران قند فسا پرداخت شد. این درحالیست که کمبود چغندر قند همچنان مشکل‌ساز است.

کارگران قند فسا در استان فارس در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت بخشی از معوقات مزدی خود خبر دادند. از قرار معلوم، دو ماه حقوق و یک ماه اضافه‌کاری کارگران پرداخت شده است.

کارگران با بیان اینکه حقوق تیر و مرداد را دادند و دستمزد برج شش را هم قرار است به زودی بپردازند، گفتند:  همین امروز چهار بازنشسته کارخانه به دستور و حمایت دادستانی مشکل‌شان حل شد. ۴ درصدِ مابه‌التفاوت سخت و زیان‌آور برای این ۴ کارگر پرداخت شد و توانستند پیش از موعد بازنشست شوند.

اما تولید در قند فسا که از ۲۸ آبان ماه دوباره شروع به کار کرده، بازهم با مشکل مواجه شده است. روز گذشته کمبود چغندر چرخ‌های کارخانه را متوقف کرد. کارگران قند فسا می‌گویند: قرار شده کارگران سر کار بروند و حقوق ثابت بگیرند تا تعیین تکلیف شود؛ مشکلِ کارخانه، مشکل نقدینگی است که باید حل شود. امسال محصول چغندر قند به نسبت کمتر است ولی پول نیست که به کشاورزان بدهند.

به گفته‌ی کارگران؛ قند فسا بعد از خصوصی‌سازی در سال ۹۵ کارخانه در سراشیب افتاد. دو سال اول بعد از خصوصی‌سازی، چراغ  کارخانه روشن بود و سالی ده ماه کار می‌کرد اما بعد از آن، مشکل کمبود بودجه و نقدینگی و همچنین معضل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران آغاز شد و این معضلات تا امروز تداوم داشته است.

کارگران قند فسا امیدوارند با حمایت مسئولان محلی و استانی، مشکلات این واحد تولیدی برطرف شده و چغندر قند به خطوط تولید وارد شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز