خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت کارگران «ورق‌کاران تبریز» طی یکسال گذشته/ همه مطالبات کارگران پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۴۲

منابع کارگری در کارخانه ورق کاران تبریز از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده قطعات خودرو و اشتغال حدود ۵۰ کارگر خبر دادند.

کارگران کارخانه ورق کاران تبریز، امروز دوشنبه (۴آذرماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از سال‌هاچالش کارگری در کارخانه «ورق کاران تبریز»، وضعیت این واحد تولیدی از تقریبا یکسال پیش با تغییر مالکیت و مدیریت کارخانه بهبود پیدا کرده است. همه مطالبات معوقه پرداخت شده و هیچ حقوق و مزایایی طلب نداریم.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه ورق‌کاران تبریز با بیان اینکه پیش از این اختلافات سهامداران کارخانه بر سر مدیریت کارخانه باعث شده بود این کارخانه تا مرز ورشکستگی پیش برود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: از سال گذشته با تغییر مدیریت و مالکیت کارخانه ۶ تا ۱۲ ماه از دستمزد معوقه کارگران تقریبا یکجا پرداخت شد و فعالیت کارگران در انجام تولید سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیر یت جدید به افزایش تولید تاکید دارد و در عین حال پیگیر  مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آنهاست، درباره امنیت شغلی خود و همکارانش گفت: سال گذشته امنیت شغلی حدود 130 نفر از کارگران این کارخانه به خطر افتاده بود تا جایی که حدود 30 کارگر خودخواسته محل کار خود را ترک کردند و هم‌اکنون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

این کارگر افزود: با از سر گیری فعالیت تولیدی کارخانه حدود ۵۰ کارگر بازنشسته شدند و مابقی آنها که حدود ۵۰ نفر هستند، به کار سابق‌ خود بازگشتند. علاوه بر این کارخانه هم‌اکنون به دنبال نیروی کار جدید است.

طبق اظهارات این کارگر؛ بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی بود که در حال حاضر مشکلی در خصوص پرداخت حق بیمه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: باخبر شده‌ایم که همه بدهی‌های مالیاتی کارخانه به اداره مالیات نیز پرداخت شده است.

به گفته این کارگر، پیش از این کارگران برای دریافت مطالبات مزدی خود هیچ پشتیبانی نداشتند و مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زدند. مدیریت قبلی کارخانه به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را نداشت در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

وی در پایان با تاکید بر ادامه پیگیری مسئولان استانی در مورد برطرف شدن همه مشکلات کارخانه ورق‌کاران و کارگرانش گفت: اگر توجه مسئولان به وضعیت این کارخانه بیشتر شود در آینده نزدیک شاهد بهتر شدن وضعیت کارخانه و افزایش تعداد کارگران خواهیم بود.

شرکت ورق‌کاران در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان عمده بدنه قطعات خودرو و تراکتور در ایران است که در کیلومتر ٥ جاده تهران - انتهای خیابان نمایشگاه بین‌المللی تبریز واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز