خبرگزاری کار ایران

محجوب:

نمی‌توان قیمت کالایی را اضافه کرد و انتظار داشت تاثیری بر قیمت باقی کالاها نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۱۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای گذر موقت یک تصمیمی در کشور می گیریم، گفت: تصمیمات احساسی به درد مردم نمی خورد و باید تصمیم علمی، عملی و تاثیرگذار گرفته شود.

 علیرضا محجوب در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: با تشکر از کسانی که در این ایام متحمل مشکلاتی شدند، فشار بسیار زیادی بر جامعه وارد شده است.

وی ادامه داد: دستمزد کارگران در سال گذشته با وجود افزایش سهم آن 6 درصد کاهش پیدا کرده است، با این تصمیم باید بگوییم چقدر این دستمزد حقیقی کاهش پیدا خواهد کرد؟ کارگران باید چه کنند با این حقوقی که دریافت می‌کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیمات ما فقط ماخذ قانونی دارد، ماخذ علمی ندارد، علم می‌گوید نمی‌توان قیمت کالایی را اضافه کرد که تاثیری بر قیمت باقی کالاها نداشته باشد آن هم کالایی که قیمت آن جهانی و بین‌المللی است و قیمت طبیعی داشته باشد، قیمت طبیعی را نمی‌شود عوض کرد. 3 هزار تومان بنزین همان 100 تومان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای گذر موقت یک تصمیمی در کشور می‌گیریم، گفت: نباید قانون مخالف علم به نمایش گذاشته شود. آیا حق داریم این قانون را روی مردم آزمایش کنیم. این آزمایش40 سال پیش اجرا شده و نتیجه اجتماعی، عقلی و علمی آن روشن است. آزموده را آزمودن خطاست.

وی مطرح کرد: می‌گوییم با نظارت یک سری افراد محدود میلیون‌ها کانون توزیع را کنترل می‌کنیم چگونه ممکن است؟ با چه مکانیزمی انجام می‌شود.

محجوب تاکید کرد: وقتی می‌دانیم تاثیر افزایش قیمت بنزین از ارز روی قیمت‌ها بیشتر است و تاثیر فوری دارد، کدام اقدامات می‌تواند پاسخگو باشد. باید عقلا بگوییم افزایش قیمت‌ها چند درصد است و راه‌های علمی، عملی و تاثیرگذار در این قضیه دیده شود و نگاه عمیق به موضوع شود نه نگاه احساسی و فوری.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی راننده روی قیمت کرایه‌اش گذاشته است شما چه چیزی را می‌خواهید مهار کنید باید اتحادیه‌ها را دعوت می‌کردید و برای آنها توضیح می‌دادید و بگویید تاثیر افزایش قیمت چقدر است و با نظر آن ها قیمتی را اعلام کنید.

محجوب تاکید کرد: از همه مردم نجیب ایران و مردم تهران تشکر می‌کنم که با وجود افزایش قیمت‌ها امروز به خیابان‌ها می‌آیند و از اخلالگران تبری می‌جویند، این مردم نجیب آیا ارزش این را ندارند که در مورد اجرای این طرح توضیحاتی را بشنوند. تصمیمات احساسی به درد مردم نمی‌خورد. باید مسئولان به مردم بگویند بررسی آمارها و قیمت‌ها چه شاخصی را به ما می‌دهد. مرکز آمار باید توضیح دهد و باید تاثیر این شاخص‌ها را بر زندگی مردم ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز