خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در جلسه ستاد مشترک تعاون مطرح کرد:

قوانین مربوط به بخش تعاون که اجرایی نشده است باید احصا شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۹۹۲

معاون تعاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد تعاونی راهگشای مناسبی برای مبارزه با تحریم‌هاست و باید از این ظرفیت عظیم حداکثر بهره را ببریم.

به گزارش ایلنا، «محمد کبیری» امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد مشترک تعاون که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طبقه دهم ساختمان معاونت تعاون برگزار شد، افزود: امروز نیازمند همراهی تمامی نهادهای دولتی و غیردولتی برای تقویت بخش تعاون در کشور هستیم.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: باید در گام نخست کارگروهی مشترک از معاونت تعاون و اتاق تعاون ایران به منظور بررسی روند اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون و نیز بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تشکیل شود.

وی همچنین بر تشکیل کارگروهی به نام تعاون ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: همه قوانین مربوط به بخش تعاون که اجرایی نشده است باید احصا شده و با پیگیری از وزیران و سازمان‌های مرتبط این موارد اجرایی شود.

وزیر تعاون با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش تعاون در دیدار اخیر ایشان با کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر، این دیدار را نقطه عطفی در مسیر بخش تعاون برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر برخی از فعالان بخش تعاون این نگرانی را داشتند که بخش تعاون در حوزه اقتصاد از دیدگاه مسوولان عالی رتبه نظام و دولت کمرنگ شده و دیگر جایگاه گذشته خود را ندارد.

شریعتمداری ادامه داد: با تاکیدات خاصه رهبر معظم انقلاب به توجه ویژه به اقتصاد تعاونی و خصوصا ابراز نظرات کارشناسانه ایشان در این حوزه، عملا نقطه عطفی را در بخش تعاون کشور شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها و نه فقط دولت، باید به فکر تحقق بیانات ایشان بوده و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند.

شریعتمداری به اعضای کارگروه دستور داد تا نامه‌های جداگانه خطاب به مسئولین و مقاماتی که در قانون اصل ۴۴ و سند توسعه تعاون تکالیفی بر عهده آنان گذاشته شده ارسال و این تکالیف مجددا گوشزد شود.

وی همچنین اشاره کرد: طرح حمایت از زنجیرهای کسب و کار تعاونی که تحت عنوان طرح تاب(تعاون، اشتغال، بازار) تدوین شده بود دقیقا همان نکته مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیار اخیر ایشان بود. این طرح مجددا با مشورت با سازمان برنامه و بودجه بررسی و جهت ارائه در شورای سران قوا آماده شود.

وی در پایان افزود: خبر خوش پس از بیانات اخیر رهبری در خصوص تعاونی‌ها، اختصاص ۲۰ درصد از منابع باقی‌مانده طرح اشتغال روستایی و ۵۰ درصد از مبلغ یارانه سود تسهیلات و یارانه دستمزد به بخش تعاون است.

«بهمن عبداللهی» رئیس اتاق تعاون ایران نیز در این جلسه اذعان داشت: در دیدار با رهبری مهمترین موارد مورد نیاز بخش تعاون مطرح شد و همانگونه که ایشان فرمودند حقیقتا شنونده خوبی هستند.

وی افزود: ایشان توجهی ویژه‌ به بخش تعاون داشته و دارند و امیدواریم پس از گذشت چند سال با تاکیدات ایشان و با همکاری دولت بتوانیم گام‌های موثری در مسیر تحقق اهداف بخش تعاون برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز