خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران:

تولید در فولادین ذوب آمل بار دیگر کلید خورد/ "فذا" با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۹۳

از ابتدای آبان ماه تاکنون ۸۰۰ کارگر فولادین ذوب آمل بیکار شده‌اند و تعداد زیادی از آنها به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینقلی قوانلو (رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران) با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ کارگر در حال حاضر در شرکت فولادین ذوب آمل از کار بیکار شده‌اند، اظهار داشت: البته ۲۰۰ کارگر این شرکت در تاکستان مشغول به کار هستند و ۱۴۰۰ کارگر در واحد مازندران هستند. اکنون ۶۰۰ کارگر در این واحد صنعتی واقع در شهرک صنعتی آمل مشغول به کار هستند که آنها نیز از شنبه تا چهارشنبه کار می‌کنند و اضافه‌کاری‌ها نیز قطع شده است.

وی افزود: شرکت فولادین ذوب آمل (فذا) با یک سوم ظرفیت کار می‌کند. نیاز این شرکت حدود ۲۵۰۰ تن مواد اولیه است که تنها ۱۰۰۰ تن آن توسط ایران خودرو تامین می‌شود. همچنین تامین مواد اولیه فولادین ذوب آمل از سوی ایران خودرو از تاریخ بیستم آبان ماه آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران بیان کرد: تاکنون بخشی از مصوباتی که از سوی ستاد تسهیل مقرر شده به انجام رسیده است. روز شنبه طی تماسی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، قرار شد تا این مسئله تا رفع کامل مشکلات این واحد پیگیری شود.

او ادامه داد: اگر ایران خودرو تعهداتش به این شرکت قطعه سازی را انجام دهد و سفارش قطعه بدهد، بقیه کارگران می‌توانند به کار خود بازگردند. در حال حاضر مقدار سفارشات ایران خودرو از این شرکت به یک سوم رسیده است. از تعداد ۶۵۰ هزار قطعه قرار است ۴۰۰ هزار قطعه از سوی ایران خودرو دریافت شود که البته همه آنها را نیز بار نزده‌اند.

قوانلو تصریح کرد: متاسفانه مشکلات ایران خودرو به قطعه‌سازی‌ها سرایت کرده است. تولیدات ایران خودرو به دلیل تحریم و عدم توانایی برای تامین قطعات وارداتی کاهش یافته است. در هفت‌ماهه نخست امسال سی درصد تولیدات خودرو در کشور کم شده است و سال قبل نیز شاهد سی درصد کاهش در تولیدات خودرو بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز