خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یک‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

آغاز ثبت تقاضای حمایت معیشتی با شماره‌گیری کد #۶۳۶۹*/۳۶ هزار کد ملی بسته‌های حمایت معیشتی را استعلام کردند/ کسب و کارهای اینترنتی در اغما فرو رفتند/ رتبه ایران در کارآفرینی زنان ۵۴ از ۵۸ است/ فرهنگیان در انتظار بهبودِ معیشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۸۸۹

توضیحات تازه درباره دریافت حمایت‌های معیشتی دولت مهم‌ترین اخبار امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکشنبه سوم آبا اخبار تازه‌ای درباره حمایت‌های معیشتی دولت منتشر شد. همچنین امروز گزارش‌هایی درباره کسب‌و‌کار‌های اینترنتی، کارآفرینی زنان و وضعیت معیشتی فرهنگیان انتشار یافت. مطالبی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، کارگران بازداشتی آذرآب، معلمان حق‌التدریسی و پرستاران نیز مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز بودند.

 آغاز ثبت تقاضای حمایت معیشتی با شماره‌گیری کد #۶۳۶۹*

 وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در تازه‌ترین اطلاعیه خود از آغاز ثبت تقاضای حمایت معیشتی با شماره‌گیری کد #۶۳۶۹* خبر داد.

 ۳۶ هزار کد ملی بسته‌های حمایت معیشتی را استعلام کردند

حسین میرزایی (سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه ۹۸) گفت: از ۸ صبح امروز (یکشنبه/۳ آذر) حدود ۳۶ هزار کد ملی در این سامانه ثبت شد اما مسئله‌ای فنی موجب شد که دیگران نتوانند کد ملی خود را ثبت کنند.

 کسب و کارهای اینترنتی در اغما فرو رفتند

کاهش سطح دسترسی به اینترنت اقتصاد کشور را با زیان‌‌های هنگفت مواجه کرده است. در این چند روز مرتب گزارش شد که صنعت قطعه‌سازی، شرکت‌های دانش بنیان و... قسمتی از فعالیت‌ها یا کل فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند. باید دید که درآینده قوای سه‌گانه از کسب و کارهای اینترنتی که بر اساس یک تخمین با احتساب خانواده‌های شاغلان حدود ۱ میلیون نان خور دارند، چگونه دفاع خواهند کرد؟

 رتبه ایران در کارآفرینی زنان ۵۴ از ۵۸ است

گزارشی تازه در ارتباط با کارآفرینی زنان نشان می‌دهد ایران در این زمینه یک پله سقوط کرده است. در شرایطی که تبلیغات زیادی در این زمینه می‌شود که بنا داریم مشارکت اقتصادی زنان را افزایش دهیم، چرا همچنان در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد؟

 فرهنگیان در انتظار بهبودِ معیشت

اصلاحات دموکراتیک در معیشت مزدبگیران – چه معلمان و چه کارگران- نیازمند مشارکت جمعی‌ست؛ قرار نیست مسئولان به تنهایی و بدون مشارکت برای گروه‌هایی از مزدبگیران تصمیم‌سازی کنند و تازه هیچ تعهد زمانی و اجرایی مشخصی به اجرای همین تصمیمات هم نداشته باشند و کار را به وعده دادن بگذرانند! پیاپی وعده‌ی اجرای طرحی را بدهند که خودِ جامعه‌ی هدف –در اینجا معلمان- از اساس با طرح و شاکله‌ی آن موافقت چندانی ندارند.

 بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار اجرای همسان‌سازی در نیمه‌ی دوم سال

بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار آغاز اجرای همسان‌سازی از نیمه دوم سال هستند؛ اتفاقی که وعده‌ی آن بارها داده شده است.

 قرارداد کاریِ کارگران بازداشتی آذرآب به روال قبل بازمی‌گردد

محمد جان‌ملکی (رئیس شورای اسلامی کار شرکت صنایع آذر‌آب) از موافقت مسئولان شرکت برای تبدیل قراردادهای کارگران بازداشتی آذرآب به روال قبل خبر داد.

 تنها ۱۰ درصد از معلمان حق‌التدریسی بیمه هستند

 بررسی گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد تنها حدود ۱۰ درصد معلمان حق‌التدریسی بیمه تامین اجتماعی هستند.

 انتقاد از ثبتِ برخی فعالیت‌های پرستارانِ زن به نام پزشکانِ مرد

پرستاران از ثبت عملیاتی که توسط آنها انجام می‌شود به نام پزشکان انتقاد دارند؛ می‌گویند چرا باید به نام ما و به کام پزشکان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز