خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامشخص ۲۰۰ کارگر قطار شهری اهواز/ بلاتکلیفی در اشتغال و وصول مطالبات

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۷۵۶

پس از گذشت هشت ماه از تعدیل حدود ۱۰۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز هنوز وضعیت کارگران بیکار شده مشخص نیست.

یکی از کارگران پروژه قطار شهری اهواز ظهر امروز (سوم آذر) به خبرنگار ایلنا گفت: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال گذشته به دنبال تعدیل حدود ۱۰۰ کارگر پیمانی شاغل در این پروژه متوقف شده است و در حال حاضر به جز چند کارگر تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته این کارگر؛ تعدادی از کارگران بعد از تعدیل برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه ۱۵ تا ۲۰ ماهه خود به صورت مجزا به اداره کار اهواز شکایت کرده‌اند که هنوز به همه مطالبات خود نرسیده‌اند. در این بین حدود 35 درصد از مطالبات پرداخت شده است. همچنین کارگرانی که هنوز هیچ اقدام قانونی برای وصول مطالبات خود نکرده‌اند، وضعیت نامشخصی دارند.

به گفته این کارگر، بعد از برگزاری تجمعات مختلف در اهواز، مسئولان شرکت کیسون وعده رسیدگی به وضعیت کارگران قطار شهری را داده بودند اما با گذشت بیش از هشت ماه هنوز درخواست اشتغال و پرداخت همه معوقات مزدی کارگران برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه تعدیل‌شدگان به دنبال وصول مطالبات خود و بازگشت به کار هستند، افزود: بی‌پولی و بیکاری این تعداد کارگر در اهواز مشکلات زیادی را دربرخواهد داشت.

این کارگر با اشاره به اینکه جدا از ۱۰۰ کارگر تعدیلی در پروژه قطار شهری، حدود ۱۰۵ نفر از همکاران شاغل در واحد حراست پروژه نیز به ادامه روند تعطیلی کارگاه و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود معترض هستند، در ادامه افزود: این گروه از همکاران حدود ۲۰ ماه مطالبات مزدی طلبکارند که بخش کمی از آن را همانند ما دریافت کرده‌اند.

یکی دیگر از کارگران در این باره گفت: اعلام شده کارگرانی که پیگیر مطالبات خود نیستند به صورت  انفرادی یا گروهی به مراجع قانونی شکایت کنند اما در حال حاضر ما منتظریم تا ببینیم تکلیف کارگاه چه می‌شود و پس از آن به دنبال بازگشت به کار و دریافت مقرری بیمه بیکاری باشیم.

این کارگر یادآور شد: در شرایط فعلی استفاده از مقرری بیمه بیکاری به نفع ما نیست و می‌تواند در سوابق بیمه‌ای‌مان در آینده مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز