خبرگزاری کار ایران

وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی تفاهم‌نامه امضا کردند؛

جزئیات اختصاص ۱۷۰ هزار خانه به فرهنگیان/ آمادگی۳۵۷ تعاونی مسکن وزارت آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۵۹

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی امضا کرده‌اند ۱۷۰ هزار واحد مسکونی به فرهنگیان تعلق می‌گیرد.

 به گزارش ایلنا، امروز وزیر آموزش و پرورش تفاهم‌نامه با وزیر راه و شهرسازی به امضا رساند.

محسن حاجی میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان گفت: این تفاهمنامه سرآغاز اتفاقات مهمی در عرصه خانه دار شدن مسکن فرهنگیان است و باید جایگاه رفیع معلمان ارتقا یابد و معیشت و زندگی آنها تامین شود.

او با تاکید بر اینکه اهداف بزرگ کشور با همت و تلاش معلمان و ظرفیت‌های آنها محقق می‌شود، افزود: اگر معلمان را به عنوان سرمایه انسانی و اصلی‌ترین سرمایه کشور در نظر بگیریم باید این واقعیت را بپذیریم که معلمان نقش کلیدی و اساسی در ساختن جامعه دارند و باید معیشت و رفاه آنها تامین شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه رفاه و تامین معیشت معلمان مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری بوده است، توضیح داد: طرح رتبه‌بندی معلمان در  دستور کار قرار دارد و با این کار، موقعیت مناسبی برای معلمان و فرهنگیان ایجاد می‌شود.

او خانه‌دار شدن فرهنگیان فاقد مسکن را در تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: مفاد این تفاهمنامه با امکاناتی که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش دارند ظرف ۳ سال محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارتخانه ما ۳۵۷ تعاونی مسکن دارد که برای اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه بسیج می‌شوند. امیدوارم وزارت راه و شهرسازی نیز با تمام انرژی به میدان عمل بیاید و این تعهد به خوبی و طبق زمانبندی انجام شود.

او بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های بانک مسکن و سایر منابع مورد نیاز این طرح را لازمه محقق شدن این تفاهمنامه دانست و گفت: امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی بخشی از مسکن فرهنگیان فاقد مسکن تامین شود.  

محمد اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) نیز با بیان اینکه اجرای پروژه ۱۷۰ هزار واحدی برای فرهنگیان یک اقدام بزرگی است و همه دستگاه‌ها باید نقش خود را در اجرای این پروژه ایفا کنند، اظهار داشت: این پروژه ظرف سه سال تکمیل می‌شود تا فرهنگیان مالک واحد مسکونی خود شوند و از این مزیت برخوردار باشند.

او با اشاره به فرهنگیانی که اخیرا در سایت مسکن ملی ثبت‌نام کردند، گفت: قرار بر این است که طی دو هفته وزارت آموزش پرورش اسامی را به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهد تا توزیع جغرافیایی منطبق بر درخواست‌هایی که در سایت ثبت‌نام شده، صورت بگیرد.

اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که الگوی شهرک‌های فرهنگیان را در کشور تکرار کنیم.

او با تاکید بر اینکه از تعاونی‌های مسکنی که نقصی نداشته باشند در این پروژه استفاده می‌کنیم، گفت: تعاونی‌های مسکن فرهنگیان می‌توانند وارد این پروژه شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که ۱۷۰ هزار واحد فرهنگیان وارد ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی می‌شود یا خیر، گفت: اگر شهرهایی که در ۴۰۰ هزار واحد ثبت‌نام انجام شده باشند دارای ظرفیت باشد، وارد این پروژه خواهند شد وگرنه به سقف این پروژه اضافه می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز