خبرگزاری کار ایران

کارگران ابنیه فنی راه اهن اراک دو ماه حقوق معوقه طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۴۸

منابع کارگری از تعویق ۲ماهه در پرداخت حقوق و مزایای کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه آهن اراک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن اراک که به‌صورت قراردادی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در نواحی مختلف ریلی این شهر مشغول کارند با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، گفتند: با وجود آنکه اخیرا کارفرما با فشار کارگران یک ماه از مطالبات مزدی آنان را بصورت نیم درصدی (۵۰ درصدی )در دو مرحله پرداخت کرده، اما مشکلات معیشتی ما همچنان باقیمانده است.

این گروه از کارگران با بیان اینکه کارفرما مدعی‌ست هر ماه به همه کارگران دستمزد  پرداخت می‌کند، در ادامه افزودند: اگرچه کارگران به صورت ماهانه مزد خود را دریافت می‌کنند اما در عمل در فرآیند پرداخت دستمزد آنها دو ماه تاخیر وجود دارد.

به گفته کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن اراک، آخرین حقوقی که کارگران این واحد دریافت کرده‌اند مربوط به نیم درصد دوم دستمزد مرداد  ماه است که کارفرما آن را هفته دوم آبان ماه به حساب کارگران واریز کرده است. پرداخت  نیم درصد اول (۵۰ درصد حقوق مرداد ماه )کارگران راه اهن اراک ۲۳ شهریور ماه انجام شده است.

طبق اظهارات کارگران خطوط ابنیه فنی، در حال حاضر کارگران منتظر پرداخت حقوق  خود هستند، افزود: در عین حال پرداخت حق بیمه کارگران هم با مشکل روبروست که در نتیجه آن در برخی از ماه های سال امکان تمدید و تعویض دفترچه های درمانی کارگران وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز