خبرگزاری کار ایران

چهار سال انتظار؛

دکل حفاری در عمق هزار متری رها شد/ عدم پرداخت حق بیمه‌ کارگران

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۴۴۱

کارگران حفاری یکی از شرکت‌های پیمانکاری چهار سال بعد از تعطیلی کار هنوز نتوانسته‌اند حق بیمه‌های معوق خود را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهار سال پیش در جریان پیگیری‌های حدود صد کارگرِ دکل حفاری، نماینده کارگران بوده است؛ کارگرانی که برای یکی از شرکت‌ پیمانکاریِ «سپنتا بین‌الملل» کار می‌کردند؛ حالا چهار سال است که کار تعطیل شده و کارگران نتوانسته‌اند حق بیمه‌های معوق خود را در این مدت زنده کنند. او اکنون می‌گوید  مدتهاست از پیگیری برای دریافت حق و حقوق‌مان دست کشیده‌ایم.

نماینده کارگران می‌گوید: کار بدون دلیل در برج ۸ سال ۹۴ تعطیل شد اما حق  بیمه‌ها پرداخت نشد؛ آن زمان کارگران، حدود  ۱۰۰ نفر بودند؛ فقط مطالبات را در حد حقوق دادند.

او ادامه می‌دهد: الان سابقه‌های بیمه ما به‌هم ریخته؛ هر کدام از ما بین شش تا هشت ماه، حق بیمه معوق داریم که به حساب تامین اجتماعی واریز نشده و از این نظر دچار مشکل هستیم. تازه زمانی که بخواهیم بازنشست شویم، ابعاد مشکل مشخص می‌شود.

این نماینده کارگران با بیان اینکه هیچ کس برای کارگرانِ سپنتا بین‌الملل کاری نکرد، اضافه می‌کند: ناگهان دکل حفاری در عمق هزار متری رها شد؛ خیلی پیگیری کردیم ولی جوابی نگرفتیم، قول دادند ولی عملی نشد؛ نمی‌دانیم چرا یک دفعه همه کار را تعطیل و کارگران را بیکار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز