خبرگزاری کار ایران

جعفر سمساری مطرح کرد:

تامین اجتماعی بیش از 890 میلیارد تومان مطالبات معوق از کارگاه‌های آذربایجان‌شرقی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۲۳

در آستانه سالروز تاسیس قانون کار، اعضای هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران آذربایجان‌شرقی با مدیرکل تامین اجتماعی استان این دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، جعفر سمساری در این نشست با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و مقررات، یک مطالبه عمومی در جامعه است، تشکل‌های مدنی را جایگاهی برای پیگیری مطالبات صنفی دانست و اذعان داشت: اداره کل تامین اجتماعی این استان برای رفع موانع تولید و احقاق حقوق متقابل سازمان و ذینفعان، در کنار این نهادها است.

سمساری با اشاره به اینکه، منافع و منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به شرکای اجتماعی در نسلهای متوالی است، برنامه‌ریزی و تکمیل برنامه‌های موجود را ضروری دانست و اذعان داشت: هدف صیانت از منافع عمومی است و انتظار می رود، نهادهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی را در جهت تحقق کارکردهای خود یاری رسانند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: علی‌رغم وجود بیش از 890 میلیارد تومان مطالبات معوق از کارگاههای تحت پوشش در استان، هیچ‌گونه خللی در ایفای تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران بوجود نیامده و در تلاش هستیم کماکان خدمات خود را به صورت کمی و کیفی ارتقا بخشیم.

ناصر چمنی، رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در قانون شناخته شده است، اذعان داشت: جامعه کارگری، صیانت از این سازمان را بر خود فرض دانست و در حمایت از آن پیشتاز است.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از تحمیل برخی قوانین بدون تامین منابع مالی لازم، در مقاطع مختلف، بر اجرای تعهدات دولت در قبال سازمان در چارچوب برنامه های توسعه کشور تاکید و اذعان داشت: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن بیش از نیمی از جمعیت کشور، نقش مهمی در مناسبات اقتصادی و اجتماعی کشور دارد و لازم است مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور با جدیت و دقت در امور این حوزه ورود کرده و در جهت کاهش و رفع چالشهای این سازمان گام بردارند.

ناصر چمنی، با قدردانی از تعامل مطلوب اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با تشکلهای مدنی، تصریح کرد: مدیران و کارکنان سازمان همواره پای کار بوده و در جهت رفع مشکلات کارفرمایان و کارگران در راستای رونق تولید عمل می کنند.

وی افزود: این انجمن با تعمیق روابط با نهادها و سازمانهای حوزه کار و امور اجتماعی در راستای ارتقای معیشت و کاهش مشکلات نیروی کار جامعه اقدام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز