خبرگزاری کار ایران

در نشست نمایندگان با وزیر کار مطرح شد؛

انتظار می‌رود که توجه بیشتری به اشتغال شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۸۶

نمایندگان مجلس در نشست با وزیر کار ضمن تاکید بر همکاری و تعامل خوب این وزارتخانه بر اهدفی مانند پیشبرد بخش تعاون و توجه به اشتغال تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، نشست جمعی از نمایندگان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست، رمضانعلی سبحانی فر (نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی) عنوان کرد: انتظار بر این است که  توجه بیشتری به اشتغال شود و اقدامات لازم در خصوص تعاونی ها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از طریق وام اشتغال انجام گیرد.

سمیه محمودی (نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی) در خصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حوزه بزرگی است و تقریبا سه وزارتخانه در یک وزارتخانه جمع شده است. در حوزه کار، کارهای بزرگی انجام شده و در حوزه رفاه هم نیز کارهایی صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه تعاون هنوز سهم 25 درصدی انجام نشده ولی مدیر جوانی توسط وزیر منصوب شده‌اند و با انگیزه است و با کمک همه انشالله این سهم ایفا شود.

محمودی گفت:خواسته اصلی ما همسان سازی حقوق بازنشتسگان است و می دانیم سخت است و مطالبات دولتی است ولی انشالله انجام شود و ما هم کمک کنیم.

علی اکبری (نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی) درخصوص عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اولویت‌هایی که باید مدنظر وزارتخانه باشد، گفت: باید در ابتدا تلاش شود که بنگاه‌ها و مجموعه‌های کارگری و اقتصادی تعطیل نشود و سپس آنها را توانمند کنیم و مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات کلیدی جامعه، بیکاری است که به خاطر ضرورتی که دارد باید همیشه در خصوص رفع آن کار کنیم.

شکور پور حسین شقلان (نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار) عنوان کرد: بخشی از وظایف و اختیارات وزارت کار فرابخشی است، همانند مبحث اشتغال که به نوعی همکاری و تعامل جدی مجلس و وزارتخانه را می‌طلبد و مجلس در برنامه ششم توسعه و در قانون حمایت و بودجه همکاری خوبی با وزارتخانه داشته ولی نارسایی‌ها در اجرا داشته‌ایم که در حال رفع هست وامکان رفعش هست.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت نیز یکی از مسائل مهمی بود که انجام شد و به نظر من عملکرد مطلوب بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز