خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

فارغ‌التحصیلان روستایی در تهران بیشتر از شهری هستند/ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی ضعیف عمل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۱۴۶

استاندار تهران با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان روستایی در سطح استان تهران بیشتر از شهری است، بیان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد. خوشبختانه نرخ بیکاری در تهران ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استان تهران گفت: امروز نهمین کارگروه اشتغال استان تهران با چهار دستور کار جلسه تشکیل شد. اولین گزارش در خصوص بررسی عملکرد بانک‌ها در میزان تسهیلات پرداختی بود. واقعیت این است که بانک‌ها به وظایف واقعی خود یعنی تحرک بخشی و قرار دادن امکانات برای روستاییان باید گام‌های موثرتری بردارند درحالی‌که در این زمینه عملکرد آنها بسیار ضعیف است.

استاندار تهران تصریح کرد: در ارزیابی‌های انجام شده غیر از بانک توسعه که در رتبه هفدهم قرار دارد، سایر بانک‌ها عملکرد خوبی ندارند. 

 استاندار تهران اظهار کرد: روی‌هم رفته در برخورداری از تبصره ۱۸ نهادهای حمایتی و اشتغال روستایی شرایطی فراهم کردیم که در تابستان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نرخ بیکاری را ۲.۱ درصد کاهش دادیم که این امر بیانگر این است که در مجموع برای رونق تولید، حفظ اشتغال موجود و اشتغال جدید یک تحرک خوبی را در استان تهران شاهد بودیم.

 او با بیان اینکه در جلسه امروز پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال افراد تحت پوشش و اعطای تسهیلات از محل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شد مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی از فرصت‌های شغلی حمایت و بهره‌مند شوند تا بتوانند از ضمانت لازم برای دریافت تسهیلات از این صندوق بهره‌مند شوند.

محسنی بندپی با اشاره به بررسی مشکلات شرکت بامیکا در جلسه امروز اظهار کرد: از سوی شرکت‌های تولیدکننده در حوزه غذای آماده طرحی ارایه شد که بدون دریافت تسهیلات می‌توانند در سطح اشتغال ۲۰۰ نفری را ایجاد کنند که مقرر شد زمین مورد نیاز این شرکت در شهرک صنعتی قرچک تعیین شود تا با واگذاری این زمین بتوانیم نسبت به اشتغالزایی این افراد در اسرع وقت اقدام کنیم.

استاندار تهران اظهار کرد: نرخ بیکاری استان تهران در سال گذشته ۱۲.۳ درصد بوده که امسال به ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

او افزود: در سال رونق تولید و ایجاد اشتغال و همچنین هجمه‌هایی که استکبار جهانی علیه کشور ما ایجاد می‌کند از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، بنابراین ما باید برگزاری کارگروه اشتغال را جدی بگیریم که هم شغل ایجاد می‌کند و هم موجب فراوانی کالا در کشور می‌شود. این دو فاکتور می‌تواند تمام توطئه‌های دشمن را که از ابتدای انقلاب علیه ما آغاز کرده است، خنثی کند.

بندپی اظهار کرد: میانگین اشتغالزایی در تسهیلات پرداختی کشور برای طرح‌ها ایجاد دو شغل است در حالی که در تهران برای تسهیلات پرداختی میانگین هفت شغل ایجاد شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان روستایی در سطح استان تهران بیشتر از شهری است، بیان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد. خوشبختانه نرخ بیکاری در تهران ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز