خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

همه کارگران ساختمانی باید از طرف شعب بیمه پذیرش شوند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۶۲

رئیس انجمن صنفی آسفالت‌کاران و عایق‌کاران رطوبتی استان تهران عنوان کرد که طبق قانون هر کارگر ساختمانی که به شعب بیمه مراجعه می‌کند اگر شرایط لازم را داشته باشد، باید بیمه شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد زارعی گفت: آسفالت‌کاران و عایق‌کاران رطوبتی جزو کارگران ساختمانی محسوب می‌شوند و باید مشمول بیمه کارگران ساختمانی شوند.

او با بیان اینکه شاهد این هستیم که برخی از کارگران وقتی برای بیمه به شعب مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود که سهمیه تمام شده، توضیح داد: به دنبال راه‌اندازی سامانه رفاهی کارگران دیگر رویه قبلی مبنی بر سهمیه داشتن تغییر کرده است. طبق قانون هر کارگر ساختمانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده، مورد ارزیابی قرار گرفته و تاییدیه لازم را از انجمن صنفی مربوطه گرفته است، باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی آسفالت‌کاران و عایق‌کاران رطوبتی استان تهران ادامه داد: شعب بیمه هنوز ذهنیت قبلی را دارند، چون قبلا سهمیه‌هایی برای بیمه وجود داشت و افراد ممکن بود مدتی پشت نوبت قرار گیرند.

او با بیان اینکه بیمه حدود ۲۴۰ هزار نفری که خود را کارگر ساختمانی جا زده بودند، قطع شده، عنوان کرد: ظرفیت تازه‌ای برای بیمه کارگران به وجود آمده است. اگر ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار نفر دیگر از کارگران ساختمانی بیمه شوند تقریبا تمام کارگران ساختمانی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زارعی تاکید کرد: شعب بیمه طبق قانون باید کارگران مراجعه‌کننده را پذیرش کرده و در صورت تایید انجمن‌های صنفی موظف به بیمه کردن آنها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز