خبرگزاری کار ایران

زلزله کرمانشاه 11 هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت/ 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۹۵۹

اقدامات دولت و صندوق کارآفرینی امید برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بررسی شد.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در دیدار با با مسئولین صندوق کارآفرینی امید این صندوق را مجموعه‌ای چابک، منعطف و خوش‌فکر در بخش‌های مختلف اقتصادی دانست.

وی اظهار داشت: در حادثه زلزله کرمانشاه رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش کنید از مشکل زلزله و رنجی که برای مردم بوجود آمده یک فرصت بسازید و شاه‌کلید سیاست‌گذاری‌های مدیریتی استان در کنار برنامه‌های توسعه‌ای بر این پایه بوده است.

حاتمی با اشاره به ابعاد وسیع خسارات این حادثه اظهار داشت: در این زلزله تنها 1900 روستا تحت تاثیر قرار گرفت و نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت بوده است که حجم وسیع این بلای طبیعی همیت قاطع کلیه دستگاه‌ها را برای جبران آلام بوجود آمده طلب کرد و اوج حمایت‌های صورت گرفته از این حادثه تامین مالی بود.

معاون استاندار کرمانشاه از کلیه بانک‌های عامل در بحث اشتغال روستاییان و زلزله و به طور ویژه از صندوق کارآفرینی امید تشکر کرد و گفت: صندوق را مجموعه‌ای چابک، منعطف و خوش‌فکر می‌دانم که پیوند بین بخش‌های مختلف اقتصادی را خوب درک کرده است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار، کرمانشاه را یک استان مستعد و دارای ظرفیت بالا توصیف و ابراز امیدواری کرد در مرحله پنجم تخصیص اعتبار سهم استان کرمانشاه رقم قابل قبولی باشد.

معاون توانمندسازی دراین دیدار بیان کرد: در این حادثه صندوق کارآفرینی امید نیز به فراخور وظیفه انسانی و سازمانی خود در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال زلزله‌زدگان با تخصیص اعتبارات خاص سعی کرد در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی گامی جهت جبران خسارات این حادثه بردارد.

در این دیدار کرمانی نژاد (مدیر حقوقی و امور قراردادها) نیز با بیان اینکه در شرایط عادی نمی‌توان به استقبال حوادث غیرمترقبه رفت، تصمیم پرداخت ازمنابع توسعه ملی در بحث جبران خسارات زلزله و نیز تغییر دستورالعمل پرداخت این منابع برای کمک به خسارت‌دیدگان و روان‌سازی پرداخت‌ها را از خدمات ویژه صندوق در حمایت از زلزله‌زدگان دانست.

در ابتدای این جلسه خاکسار (مدیر صندوق استان) از همکاری و همیاری صمیمانه معاونت اموراقتصادی استانداری با مجموعه صندوق استان تشکر و گزارشی از میزان تسهیلات پرداخت شده در مناطق زلزله‌زده ارائه کرد.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده مناطق زلزله‌زده استان را 100 میلیارد تومان اعلام و از پرداخت صددرصد این تسهیلات خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز