خبرگزاری کار ایران

افزایش۷.۴درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در کشور/کاهش ۳.۱ درصدی مصدومین

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۷۳۷

آمار فوت ناشی از حوادث کار طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در کشور ۷.۴درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، آمار فوت ناشی از حوادث کار طی شش  ماهه سال ۱۳۹۸ در کشور در حالی ۷.۴ درصد افزایش یافت که آمار مصدومین این حوادث کار به نسبت سال گذشته با کاهش ۳.۱ درصدی مواجه بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی کشور، طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۹۰ نفر مرد  و ۸ نفر زن به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفتند. این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۸۳۶نفر بود، ۷.۴درصد افزایش داشته است.

در عین حال سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ میررا به خود اختصاص  داده است به نحوی که در شش ماهه اول امسال ۳۹.۴ درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت ۳۵۴ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۲۳۲ نفر به دلیل اصابت جسم سخت، ۱۴۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۷۸ نفر به دلیل سوختگی، ۴۳ نفر به دلیل کمبود اکسیژن و ۵۱ نفر به سایر دلایل دیگر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.

استان‌های تهران با ۲۵۰، خراسان رضوی با ۵۷ و مازندران با ۵۳ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با سه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان هر کدام با شش و خراسان جنوبی با هفت فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

همچنین در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۱۴ هزارو ۲۰۰ مورد شامل (۱۳ هزار و ۵۵۱ نفر مرد و ۶۴۹ نفر زن) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز