خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

کارآفرینان پیشرو بدون سپردن وثیقه وام می‌گیرند/محرومیت‌ِ اقتصادی بر شانه‌های جانبازان و ایثارگران سنگینی می‌کند/سرنوشتِ ۳۰ هزار خانوارِ محروم به آینده معادنِ کرومیت گره خورده/ادامه تجمع کارگران کشاورزی هفت‌تپه

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۲۹

در نشست خبری هفته جهانی کارآفرینی اعلام شد که کارآفرینان پیشرو بدون سپردن وثیقه وام می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز نشست خبری هفته جهانی کارآفرینی برگزار شد. همچنین در این روز گزارش‌هایی درباره جانبازان و ایثارگران و معادن کرومیت منتشر شد. در این روز اخباری درباره کارگران فولادین ذوب آمل، ادامه تجمع کارگران کشاورزی نیشکر هفت تپه، کارگران محافظ جنگل، قند فسا و مخابرات انتشار یافت. بازتاب اظهارنظرات علی اوسط هاشمی و کریم یاوری نیز از دیگر مطالب منتشر شده امروز در سرویس کارگری ایلنا بود.

  کارآفرینان پیشرو بدون سپردن وثیقه وام می‌گیرند

عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: با تصویب مصوبه پیشنهادی در حوزه حمایت از کارآفرینان پیشرو، این افراد مزیت‌هایی از جمله دریافت تسهیلات بدون سپردن وثیقه دریافت می‌کنند.

 محرومیت‌ِ اقتصادی بر شانه‌های جانبازان و ایثارگران سنگینی می‌کند

اگر سایر شهروندان صرفا آثار جنگ اقتصادی را بر سفره‌های خود میزبانی می‌کنند؛ جانبازان بار جنگ تحمیلی را هم بر دوش می‌کشند؛ باری که به سبب تشدید تنش‌های اقتصادی روز به روز سنگین‌تر می‌شود.

 سرنوشتِ ۳۰ هزار خانوارِ محروم به آینده معادنِ کرومیت گره خورده

 نگرانی بابت سرنوشت ۳۰ هزار خانواده‌ای که ساکن استان‌های محروم کشور هستند، جدی‌ست؛ یک فعال کارفرمایی معادن می‌گوید: از تعطیلیِ دسته‌جمعیِ معادن کرومیت، هیچکس سود نمی‌برد؛ چرا قدمی برنمی‌دارند؟!

 ادامه وضعیت نامعلوم شغلی ۱۶۰۰ کارگر فولادین ذوب آمل

کارگران فولادین ذوب آمل در شرف بیکاری هستند و با تعدادی از کارگرانی که به کار بازگشته‌اند، قرارداد کاری منعقد نشده است.

 ادامه تجمع کارگران کشاورزی هفت‌تپه

کارگران بخش کشاورزی مجتمع هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود بار دیگر مقابل محل کار خود تجمع کردند، روابط عمومی این مجتمع می‌گوید: درصدد پرداخت حقوق ودستمزد کارگران هستیم.

 مراجعه دوباره نمایندگان‌کارگری و محافظان جنگل مازندران به سازمان مراتع

شماری از نمایندگان کارگری و مجریان حفاظت از جنگل‌های استان مازندران با سفر به تهران بار دیگر برای پیگیری مطالبات مزدی خود به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراجعه کردند.

 تلخ مثلِ «قند فسا»، شیرین مثلِ آمدن چغندرقند

کارگران قند فسا در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان تا پایان ماه هستند؛ این کارگران ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند.

 مجلس واگذاری مخابرات را بررسی کند

انحمن صنفی کارگری کارکنان مخابرات استان قم با اشاره به دیدار اعضای هیئت مدیره مخابرات با رئیس مجلس شورای اسلامی در دهمین سالگرد واگذاری مخابرات به بخش غیر دولتی از علی لاریجانی (نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی) درخواست کرد موضوع واگذاری مخابرات از جایگاه نظارتی قوه مقنّنه بررسی و پیگیری شود.

 ۱۰۰ میلیون دلار از بودجه اشتغال را به مهارت اختصاص دهید

علی اوسط هاشمی (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) گفت: ایران و ایرانی پیشتاز مهارت است. به هر موزه‌ای که سر بزنید سرشار از آثار انسان‌های با مهارت است. خوشبختانه ایران سابقه مهارت قدیمی‌ای دارد.

 شناسایی ۱۲۰۰ بنگاه مشکل‌دار

 کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) گفت: تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۲۰۰ بنگاه مشکل‌دار شناسایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز