خبرگزاری کار ایران

ازسوی عیسی منصوری مطرح شد؛

بسته‌های حمایتی وزارت کار برای کارآفرینان معرفی شد/ کارآفرینان پیشرو بدون سپردن وثیقه وام می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۹۹

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تصویب مصوبه پیشنهادی در حوزه حمایت از کارآفرینان پیشرو، این افراد مزیت‌هایی از جمله دریافت تسهیلات بدون سپردن وثیقه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عیسی منصوری» در نشست خبری مراسم هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به شدت یافتن تحریم‌ها در یک سال اخیر عنوان کرد: بررسی‌های‌ ما نشان می‌دهد بنگاه‌های اقتصادی کمتر توانستند خود را با این شرایط تطبیق دهند. در مقابل افراد کارآفرین تطبیق بیشتری نسبت به بنگاه‌ها نشان دادند و رویکرد ما نیز در دوره جدید حمایت از افراد کارآفرین جای بنگاه‌های کارآفرین است.

او با بیان اینکه پیشنهاد داده‌ایم امسال حمایت از کارآفرینان پیشرو صورت گیرد، گفت: هر ساله کارآفرینان پیشرو انتخاب می‌شوند و مورد تقدیر هم قرار می‌گیرند، اما اینکه حمایت‌های ویژه‌ای از این افراد صورت گیرد اتفاق نیفتاده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه‌ای اختصاصی برای انتخاب کارآفرینان پیشرو در نظر گرفته و در فرآیندی علمی و عادلانه این کار صورت می‌گیرد، بیان کرد: امسال افراد منتخب کارت‌های طلایی و نقره‌ای دریافت کرده که با ارائه این کارت‌ها این افراد می‌توانند از مزیت‌هایی خاص استفاده کنند.

او با بیان اینکه در سطح ملی 10 کارآفرین و در هر استان 10 کارآفرین به عنوان کارآفرینان پیشرو انتخاب می‌شوند، گفت: مزایایی در سطح ملی و بین‌المللی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. این افراد در مراجعه به بانک برای دریافت وام نیازمند سپردن وثیقه نیستند. همچنین این افراد در سطح بین المللی معرفی می‌شوند و در زمینه دریافت ویزا و ارتباط گرفتن با شرکت‌های بین‌المللی مزیت‌هایی دریافت می‌کنند.

کارآفرین پرورش می‌دهیم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نگاه در حوزه کارآفرینی قبلا پسینی بود، یعنی فرد کارآفرین طرحی داشت و کسب و کاری ایجاد کرده بود و مورد حمایت قرار می‌گرفت. اما در رویکرد جدید نگاه پیشینی داریم و به دنبال پرورش کارآفرین هستیم.

او ادامه داد‌: در این راستا بنیادهایی از جمله بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه محتوای دیجیتال، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی بلاک چین، بنیاد ملی توسعه کارآفرینی صنایع خلاقه و... راه‌اندازی شده‌اند.

منصوری همچنین توسعه کارآفرینی در سنین مختلف را از دیگر برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست‌ و گفت: در این زمینه با توافق با بهزیستی بنا بر آن شد که خلاقیت به موضوع آموزش در مهدکودک‌ها تبدیل شود. همچنین باشگاه‌های کارآفرینان نوجوان در کشور تشکیل شده است.

او بر نیاز کشور به اصلاح و تنقیح قوانین کار آفرینی تاکید و عنوان کرد: هنوز قوانین ما برای کارآفرینی مناسب نیست و اصلاح این قوانین یکی از کارویژه‌های ما در توسعه کارآفرینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز