خبرگزاری کار ایران

پیگیری مطالبات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از دولت و تامین اجتماعی در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۴۹

مطالبات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جلسه‌ای با حضور نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش ایلنا،  در جلسه‌ای با حضور  نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، «مسعود گودرزی» نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با حضور در مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان فارس، بر پیگیری مطالبات این نهاد بیمه‌گر اجتماعی تاکید کرد.

«حسن کمالی» مدیر صندوق در استان فارس هم در این جلسه، گزارشی از عملکرد 6 ماهه نخست امسال ارائه کرد و گفت: حدود 438 هزار خانوار مشمول بیمه روستاییان و عشایر در استان فارس وجود دارد که تاکنون بیش از 142 هزار و 500 خانوار از آنها تحت پوشش خدمات صندوق درآمده‌اند و از این تعداد، بالغ بر 7 هزار خانوار از مزایای دریافت مستمری فوت، ازکارافتادگی و بازنشستگی بهره‌مند شده‌اند.

وی با قدردانی از حمایت استانداری فارس از صندوق، سهمیه تکلیفی دستگاه‌های عضو ستاد راهبردی را تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ بر 5200 خانوار به عضویت صندوق درآمده‌اند و خوشبختانه، اعضای ستاد راهبردی، همکاری شایسته‌ای با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشته‌اند.

کمالی در ادامه به تشریح مسائل و مشکلات پیش روی صندوق پرداخت و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطالبات زیادی از دولت، در رابطه با بازنشستگی پیش از موعد دارد. از طرف دیگر، امیدواریم با پیگیری الزام سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر پذیرش سوابق بیمه‌ای از صندوق، مشکلات روستاییان در این خصوص مرتفع شود.

مدیر استان فارس ادامه داد: با توجه به پدیده خشکسالی، امیدواریم حق بیمه بیمه‌شدگان شهرستان‌های ممسنی و رستم از سمت دولت هرچه زودتر پرداخت شود. صدور دفترچه‌های درمان روستاییان و عشایر از طریق صندوق نیز بر گسترش چتر پوشش بیمه ای صندوق، موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز