خبرگزاری کار ایران

یاوری:

شناسایی ۱۲۰۰ بنگاه مشکل‌دار/ ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در شش ماهه اول سال تثبیت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۴۰

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: تا پایان شهریور ماه بیش از 1200 بنگاه مشکل‌دار شناسایی شدند.

«کریم یاوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بیش از دویست هزار فرصت شغلی در شش ماهه اول سال 98 تثبیت شدند، گفت: در این مدت با پیگیری و تلاش مسئولان کشوری و استانی در حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و همراهی و همکاری موثر کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و مدیران بنگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بانک‌ها و بیمه‌ها حدود بیش از دویست هزار فرصت شغلی تثبیت و از خروج نیروی کار از بنگاه‌ها جلوگیری شد.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی تاکید دارند و دستورات موکدی به تمامی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص را صادر نموده‌اند. مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بدواً می‌بایستی توسط کارفرمایان، مدیران و سهامداران و مالکان بنگاه‌ها حل و فصل گردد و در صورت ادامه مشکل  وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها صادرکننده مجوز برای فعالیت بنگاه می‌بایستی به صورت موثر در حل و فصل  مشکلات اهتمام نمایند.

 یاوری تصریح کرد: بدیهی است در صورت نیاز مشکلات بنگاه‌ها در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران و عضویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عضو کارگروه در مرکز هر استان مورد بحث و بررسی و رسیدگی و حل و فصل  قرار می‌گیرد.

نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار، اعلام کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌های اقتصادی است و برای صیانت از اشتغال و نیروی کار موجود در بنگاه‌ها حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه در این  مسیر در تمامی کارگروه‌های مرتبط حضوری فعال و موثر دارد.

یاوری گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور نیز در حمایت از رونق تولید مستمراً جلسات رسیدگی و حل و فصل  موانع تولید را در دستور کار دارد. تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از 1200 بنگاه مشکل‌دار شناسایی و رصد و پیگیری حل و فصل  مشکلات آنها در دستور کار کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور قرار گرفته است.    

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز