خبرگزاری کار ایران

مسئولان؛ کارخانه فولاد قزوین را به اهل فن واگذار کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۵۳۱

کارگران کارخانه فولاد قزوین ضمن ابراز رضایت از کارفرما می‌گویند: از مسئولان شهرستانی درخواست داریم مجددا این واحد تولیدی را به کارفرمای اهل فن واگذار کنند.

کارگران کارخانه فولاد قزوین امروز یکشنبه (۱۹ آبان ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: سال گذشته این واحد تولیدی بعد از چند سال ورشکستگی که با اعتراض کارگران همراه بود، به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شد تا جایی که وضعیت کارخانه رو به بهبودی رفت و هر ماه مطالبات مزدی کارگران پرداخت شد.

یکی از کارگران با بیان اینکه ماه پیش موعد اجاره این شرکت در کارخانه فولاد قزوین به اتمام رسیده و امروز قرار است این کارخانه به یکی از متقاضیان واگذار شود، در ادامه افزود: اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری تاکستان که چندین سال است بعد از اعلام ورشکستگی کارخانه فولاد قزوین مسئولیت آن را برعهده گرفته، امروز قرار است این واحد تولیدی را با انجام مزایده به یکی از  متقاضیان بخش خصوصی واگذار کند.

او با بیان اینکه جدی‌ترین مشکل خصوصی‌سازی نداشتن اهلیت است، افزود: نااهل بودن افرادی که شرکت‌ها به آنها واگذار می‌شود تبعات غیرقابل جبرانی به کارخانه و کارگران آن وارد خواهد کرد.

 این کارگر فولاد قزوین با بیان اینکه اگر بنا باشد یک واحد تولیدی خصوصی‌سازی شود بهتر است به نظر کارگران  آن هم اهمیت داده شود، افزود: اگر فولاد قزوین به نااهلش واگذار شود این واحد تولیدی به سمت نابودی پیش می‌رود. به عنوان نمونه سال گذشته این کارخانه برای چند ماهی به یک سرمایه‌گذار غیرمتعهد واگذار شده بود که به دلیل نداشتن اهلیت لازم سریعا از سوی اداره تصفیه کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه سالها پیش مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی باعث شده بود فعالیت کارخانه متوقف شود و حقوق و بیمه کارگران چندین ماه به تعویق بیفتد، گفت: با تغییر چند کارفرما سرانجام این شرکت به اهل فن واگذار شد که در نتیجه آن همه معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران پرداخت شد و فقط بخش کمی از آن که مربوط به مالک اصلی کارخانه می‌شود، باقی مانده است. همچنین فعالیت تولیدی این واحد از سر گرفته شده است.

او همچنین درباره نحوه برخورد کارفرمای جدید با همکارانش گفت: مدیریت جدید بر پیشرفت کارخانه تاکید دارد و در عین حال پیگیر مطالبات کارگران و سایر مزایای قانونی آنهاست.

او گفت: در این روزها علاوه بر اینکه مطالباتمان به‌روز شده کارفرما هر چند ماه یکبار برای کارگران سبد کالا اختصاص می‌دهد.

 به گفته وی؛ در حال حاضر یک سال است با تغییر وضعیت کارخانه و حضور مداوم کارفرما، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده بود و امیدواریم با پیگیری مسئولان مجددا کارخانه فولاد قزوین به اهل فن واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز