خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

کارگران حادثه‌دیده زلزله آذربایجان بدون توجه به سابقه کار، مقرری بیکاری دریافت می‌کنند/تسهیلات صندوق روستاییان و عشایر برای زلزله‌زدگان/آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زلزله‌زدگان/تله فقر برای کارگران در جستجوی مسکن/تلاش برای محو شستا

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۱۶۴

به دنبال وقوع زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی دستگاه‌های مختلف دولتی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بسیج شده‌اند. در سرویس کارگری ایلنا چند خبر درباره برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای زلزله‌زدگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخباری درباره کمک‌های سازمان‌های تابعه وزارت رفاه به زلزله‌زدگان در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. امروز همچنین گزارش‌هایی درباره مسکن کارگران و شستا بازتاب یافت. در این روز گفت‌و‌گوهایی با کاظم فرج‌اللهی و رضا هاشمی منتشر شد. اخباری درباره افزایش حقوق بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، کارگران شرکت فولادین ذوب آمل، کارگران راه و شهرسازی دامغان و اجرای قانون معلولان دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

 کارگران حادثه‌دیده زلزله آذربایجان بدون توجه به سابقه کار، مقرری بیکاری دریافت می‌کنند

کریم یاوری (مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: تمام کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که واحدها و محل کار آنها در اثر زلزله دچار آسیب شده است، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

 تسهیلات صندوق روستاییان و عشایر برای زلزله‌زدگان

افراد تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر در مناطق زلزله‌زده از تسهیلات حمایتی این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

 آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زلزله‌زدگان

مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله استانهای شمال غرب کشور و تسلیت به بازماندگان این واقعه، از آمادگی کامل این سازمان برای حمایت از زلزله‌زدگان خبر داد.

 تله فقر برای کارگران در جستجوی مسکن

 مشکل آنقدر زیاد شده که کارگران توان پرداخت اجاره خانه را ندارند آنهم در تهران به طور متوسط خانه‌ها با متراژ ۱۳ میلیون معامله می‌شوند و خانه‌های لوکس و لاکچری تا متری ۶۰ تا ۷۰ میلیون نیز خرید و فروش می‌شوند.

 تلاش برای محو شستا

 به نظر می‌رسد اراده‌ای جدی برای اجرایی کردن اصل ۴۴ در مورد شستا در جریان است و علیرغم اینکه شستا و زیرمجموعه‌های آن به هیچ وجه دولتی نیست، دولتی‌ها برای کسب درآمد از طریق فروش آن، خوابی بس طولانی دیده‌اند.

 از برج‌ساز‌ها مالیات بگیرید و خرج اشتغال کنید

کاظم فرج‌اللهی (فعال کارگری) می‌گوید: وقتی شاهد این هستیم که در شرایط تحریمی برج‌ها و مال‌های بزرگ و پرهزینه ساخته می‌شود، یعنی جایی ارزش افزوده وجود دارد و باید از همین ارزش افزوده مالیات گرفت و برنامه‌های حوزه اشتغال را تامین مالی کرد.

 حق بیمه کارگران ساختمانی دزفول چه مشکلاتی دارد؟

 رضا هاشمی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان) با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند که بارکود ساخت وساز دچار موانع عظیمی در زندگی خود شده‌اند، اظهار داشت: مشکل امنیت شغلی آنها در این سال‌ها زیاد شده که برخی اوقات شاید به نان شب خود محتاج شوند.

 با افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد مخالفیم

جمعی از بازنشستگان ضمن انتقاد از رویکردهای انقباضی می‌گویند: با افزایش حقوق 15 درصدی که آقای نوبخت اعلام کرده است، مخالفیم.

 بازنشستگان خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هستند

انجمن صنفی معلمان کردستان در بیانیه‌ای به بیان خواسته‌های بازنشستگان پرداخته و این خواسته‌ها را قانونی و صنفی دانسته است.

 ۱۶۰۰ کارگر کارخانه فولادین ذوب آمل نگران بیکاری

 بزرگترین کارخانه قطعه‌سازی مازندران در شهرک صنعتی آمل واقع است که حدود ۱۶۰۰ کارگر آن در معرض بیکاری هستند.

 کارگران راه و شهرسازی دامغان: دو ماه حقوق نگرفته‌ایم

کارگران راه و شهرسازی دامغان در استان سمنان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند.

 معلولان خواستار اختصاص کامل بودجه قانون حمایتی‌شان در لایحه بودجه سال ۹۹ هستند

 مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون معلولان در سال ۹۸ اختصاص یافت اما تا امروز هنوز ریالی از این اعتبار به سازمان بهزیستی پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز