خبرگزاری کار ایران

کارگران پروژه آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی محروم از بیمه و مزایای شغلی هستند/ کارفرما: افراد ثابت از حقوق و بیمه برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۱۸

کارگرانی که مشغول آماده‌سازی یک کارخانه ام دی اف‌سازی در شوش هستند ادعا می‌کنند به رغم اینکه ماه‌های متمادی مشغول کار هستند، به ازای هر روز کار مزد می‌گیرند و بیمه هم نیستند حال آنکه کارفرمای این کارگاه می‌گوید: افرادی که قراردادی برای کار بلندمدت ندارند، شامل بیمه و حقوق ثابت نمی‌شوند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگرانی که مشغول آماده‌سازی کارخانه ام‌دی‌اف‌سازی در شوش گفت: ما حدود ۴۵ کارگر هستیم که برخی از دو سال پیش مشغول آماده‌سازی کارخانه بوده‌اند. کارفرما به صورت روزمزد به ما حقوق می‌دهد و هر روز که کار نکنیم پولی هم دریافت نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه کارگران این پروژه بیمه هم نیستند، مدعی است: کارفرما از کارگران امضا گرفته است که سنوات و عیدی و حق بیمه‌شان را پرداخته است در حالی که اینطور نیست.

این کارگر ادامه داد: اگر ما کارگر روزمزد هستیم چرا از ما تعهد گرفته شده که حقوق خود را دریافت کرده‌ایم؟ من شش ماه است در این پروژه مشغول کار هستم و کسانی هم هستند که از دو سال پیش در این پروژه مشغول بوده‌اند. چه مدت باید کار کنیم که کار مستمر به حساب آید و از حقوق و مزایای کار ثابت برخوردار باشیم؟

محسن طاهرخانی (مدیرعامل این کارگاه) درباره وضعیت کارگران این کارگاه به ایلنا گفت: کارگرانی که موقتی کار می‌کنند، مزد خود را می‌گیرند و الزام قانونی برای بیمه کردن آنها وجود ندارد. ما کارگران ثابت خود را بیمه کرده‌ایم و حقوق و مزایای آنها را پرداخت می‌کنیم.

او با رد این موضوع که برخی کارگران بیش از شش ماه در این کارگاه سابقه کار دارند، افزود: تعدادی از کارگران در این واحد تولیدی به صورت ثابت کار می‌کنند که از مزیت بیمه برخوردار هستند اما تعدادی از آنها که به صورت موقت و روزانه به کار گرفته می‌شوند، طبیعی است که چون قراردادی برای کار بلندمدت ندارند، شامل بیمه و حقوق ثابت نیز نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز