خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

کلید خوردنِ محاسبات سبد معیشت برای تعیین دستمزد ۹۹/ بیم و امیدهای اصلاحِ اساسنامه صندوق بازنشستگی صنعت نفت/ چرا افزایش حقوق و دستمزد سال بعد ۱۵ درصد پیش‌بینی شد؟/ مانع توقیف کارخانه کمباین‌سازی تبریز شوید/ هپکو همچنان بلاتکلیف است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۵۷۴

کلید خوردن مذاکرات دستمزد مهم‌ترین خبر بازتاب یافته در سرویس کارگری ایلنا بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، دوشنبه ۱۳ آبان خبری درباره آغاز مذاکرات دستمزد منتشر شد. همچنین امروز مطالبی درباره صندوق بازنشستگی صنعت نفت، گمانه‌زنی‌ها درباره میزان افزایش حقوق، توقیف کارخانه کمباین‌سازی، بلاتکلیفی هپکو، آلومینیوم المهدی و واگذاری شرکت‌های شستا منتشر شد.

 کلید خوردنِ محاسبات سبد معیشت برای تعیین دستمزد ۹۹

 علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) در بیان جزئیات جلسه کمیته دستمزد امروز گفت: محاسبات سبد معاش برای تعیین دستمزد ۹۹ آغاز می‌شود.

 بیم و امیدهای اصلاحِ اساسنامه صندوق بازنشستگی صنعت نفت

 صندوق بازنشستگی صنعت نفت از ۴ آبان دارای اساسنامه هماهنگ با قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی شد. این امیدواری وجود دارد که جای پای نظامِ نظارت‌های چندجانبه در این اساسنامه مستحکم شود اما همزمان نگرانی‌هایی هم وجود دارد.

 چرا افزایش حقوق و دستمزد سال بعد ۱۵ درصد پیش‌بینی شد؟

 در شرایطی که همه پیش‌بینی‌ها، تورم سال ۹۹ را در بهترین حالت حدود ۳۰ درصد برآورد می‌کنند، سازمان برنامه و بودجه چگونه قرار است از افزایش ۱۵ درصدی حقوق دفاع کند؟ آیا هیچ تناسبی وجود دارد؟!

 مانع توقیف کارخانه کمباین‌سازی تبریز شوید

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز از مقامات مسئول خواستند از توقیف کارخانه و مصادره زمین و تجهیزات و ماشین‌آلات این واحد قدیمی ممانعت کنند و به وضعیت کارخانه رسیدگی کنند.

 هپکو همچنان بلاتکلیف است

محمد تقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) از مشخص نشدن تکلیف سهامدار هپکو خبر داد.

 کارگران آلومینیوم المهدی ۶ ماه کارانه طلبکارند

کارگران کارخانه آلومینیوم همچنان شش ماه کارانه طلبکار هستند.

 دو شرکت خارج از شستا را به بانک رفاه واگذار می‌کنیم

مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) از برقراری توازن بین منابع و مصارف این سازمان خبر داد و گفت: با برخی اصلاحات مدیریتی در منابع و مصارف و همچنین دریافت منظم سود از شستا طی ماه‌های اخیر شاهد بازگشت توازن در منابع و مصارف هستیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

 نشست پیمانکاران طرح زهکشی و آبرسانی ساحل راست بهمنشیر درباره مشکلات مالی طرح

 جمعی از پیمانکاران و سرپرستان کارگاه‌هایی که با شرکت عمران همیار آریا در طرح زهکشی و آب‌رسانی ساحل راست بهمنشیر کار می‌کنند، امروز (دوشنبه/۱۳ آبان) در محل این شرکت حضور یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز