خبرگزاری کار ایران

بدری:

بیش از این فرهنگیان کشور را آزار ندهید/ تا کی باید مصالح دلالان بر حقوق مسلم کشاورزان و تولیدکنندگان بچربد؟

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۴۲۹

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: رتبه بندی معلمان قرار بود از اول مهر اجرا شود اما اخیرا از اجرای آن در نیمه دوم سال خبر دادید مگر در نیمه چندم سال هستیم؟

به گزارش ایلنا، صدیف بدری در نشست علنی امروز (دوشنبه،13  آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک یوم الله 13 آبان و روز دانش آموز خطاب به رئیس جمهور، گفت: از هجده ماه پیش خبر سفر شما به اردبیل در استان پیچیده است اما هنوز این سفر محقق نشده می‌طلبد در اسرع وقت به استان سفر کنید تا مردم با مطالبات و انتظارات به حق خود بیش از این چشم انتظار نمانند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی، افزود: 8 سال از تصویب و ابلاغ سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌گذرد، سندی که چشم انداز، اهداف و برنامه‌های تعلیم و تربیت کشور را مبتنی بر اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران تبیین کرده و فصل ششم این سند به ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جهاد معلم می پردازد و طرح رتبه بندی معلمان بر این اساس تهیه شد.

وی ادامه داد: پس از پایان دولت یازدهم در شرایطی که دولت دوازدهم به نیمه راه هم رسیده است رتبه بندی معلمان به کلاف سردرگم تبدیل شده و پنج وزیر و سرپرستی که به نوبت وارد گردونه مدیریت عالی آموزش و پرورش شد هم در این میان گرفتار شده‌اند و وعده های توخالی، بدون پشتوانه و نافرجام از خود به یادگار گذاشتند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم یادآور شد: زمان اجرای رتبه بندی معلمان روزها، ماه‌ها و سال‌ها را یکی پس از دیگری درنوردید و آنچه که بر جای گذاشته سرمایه‌سوزی و سلب اعتماد فرهنگیان کشور است.

بدری خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از این فرهنگیان کشور را آزار ندهید، گفت: آقای حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به قولی که به نمایندگان مردم دادید عمل کنید؛ روابط خوب و نزدیکتان با کابینه و نفوذتان در هیات دولت که قرار بود باری از روی دوش آموزش و پرورش کشور بردارد چه شد؟ رتبه بندی معلمان قرار بود از اول مهر اجرا شود اما اخیرا از اجرای آن در نیمه دوم سال خبر دادید مگر در نیمه چندم سال هستیم؟ نکند قصد دارید اجرای آن را به نیمه سوم سال موکول کنید؟ کاری نکنید مجلس رای اعتمادی که به شما داد را با همان دست پس بگیرد.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: همان‌گونه که مستحضرید گندم به عنوان یک کالای راهبری در دنیا مطرح است ونقشی بی بدیل در تامین امنیت غذایی کشورها دارد؛ امروزه کشورها با صرف یارانه ها و مشوق های کلان تلاش می کنند تا نیاز گندم خود را در داخل تهیه کنند زیرا این محصول حتی به مساله ای فراتر از امنیت غذایی تبدیل می شود و برخی کشورهای سلطه گر از آن به عنوان تهدید سیاسی دیگر کشورها استفاده می کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های اخیر و با اهتمام کشاورزان زحمتکشمان کشور در تولید گندم خودکفا شد؛ اما منصفانه نبودن قیمت خرید تضمینی گندم نتایج نامطلوبی را به بار آورده است؛ علیرغم خودکفایی اعلام شده از سوی دولت، گندمکاران هیچ انگیزه‌ای برای تحویل گندم تولید شده در سال زراعی گذشته به دولت را ندارند و با وجود خاک خوردن چندین میلیون تن گندم در انبارها دولت به واردات روی آورده است تا در شرایطی که آب در کوزه است تشنه لبان گرد جهان بگردیم.

وی تامین امنیت غذایی کشور را به عنوان یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی مطرح کرد و گفت: دولت باید با توجه به بسترهای قانونی موجود از تولید داخلی حمایت کند؛ دولت طبق قانون موظف است قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی  از جمله گندم را متناسب با نرخ تورم اعلام کند ولی اغلب خلاف این مسئله اتفاق می‌افتد و در شرایطی که هزینه‌های تولید کشاورزان هر ساله افزایش پیدا می‌کند دولت مطالبات کشاورزان متناسب با نرخ تورم پرداخت نمی‌کند. قیمت نازل تعیین شده برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک در سال زراعی ۹۸- ۹۹ هم در راستای حمایت از تولید داخلی نبوده و انگیزه تولید کنندگان را کم می‌کند؛ با توجه به هزینه بسیار بالای دستمزد کارگر اجاره ماشین آلات و نهاده های تولید قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته حداقل باید 50 درصد افزایش پیدا می کرد اما با سیاست های فعلی دولت باید منتظر تداوم اتفاقات ناخوشایند در این حوزه باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نیاز کشور به واردات گندم علیرغم دستیابی به خودکفایی نتیجه سوء مدیریت در قیمت گذاری گندم است، ادامه داد: چرا برای خرید مناسب تضمینی گندم از کشاورزان زحمتکش کشور پول ندارید ولی برای واردات آن دست و دلبازی می‌کنید؟ تا کی باید مصالح دلالان بر حقوق مسلم کشاورزان و تولیدکنندگان بچربد؟

آیا خبر دارید در استان اردبیل ارزش ریالی یک سبد خالی میوه از ۵ کیلوگرم سیب بیشتر است؟

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: آیا خبر دارید در استان اردبیل ارزش ریالی یک سبد خالی میوه از ۵ کیلوگرم سیب بیشتر است؟ بعد از تراژدی سیر، نوبت به سیب رسیده است و شما همچنان اراده‌ای برای مدیریت بازار ندارید؛ باغداران مظلوم اردبیلی یا از قهر طبیعت و سرمازدگی در عذاب و مشقت هستند و یا در آتش بی‌تدبیری برای بازاریابی می‌سوزند به مرغ عزا و عروسی تبدیل شده اند و روی آرامش و حمایت نمی بینند، دامداران نیز وضعیت مشابه به کشاورزان دارند و با تمامی این اوصاف شما اشتیاق زایدالوصفی بر حفظ جایگاه خود دارید البته اکثریت همکاران من در مجلس که هم در مقابل استیضاح شما مقاومت کردند و هم رای اعتماد چندین باره به شما دادند هم باید پاسخگو باشند.

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی افزود: تنها خبر خوشی که از حوزه شما به گوش رسید استعفای شما بود که متاسفانه آن را به سرعت تکذیب کردید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آذری جهرمی، وزیر ارتباطات برای برخورد با کلاهبرداران فضای مجازی و دفاع از حقوق مردم تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز