خبرگزاری کار ایران

نشست پیمانکاران طرح زهکشی و آبرسانی ساحل راست بهمنشیر درباره مشکلات مالی طرح

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۸۴

جمعی از پیمانکاران و سرپرستان کارگاه‌هایی که با شرکت عمران همیار آریا در طرح زهکشی و آب‌رسانی ساحل راست بهمنشیر کار می‌کنند، امروز (دوشنبه/13 آبان) در محل این شرکت حضور یافتند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، هدف از مراجعه پیمانکاران و سرپرستان کارگاه‌های طرح زهکشی و آب‌رسانی ساحل راست بهمنشیر به این شرکت که محل آن در شهرستان آبادان است، برگزاری‌ جلسه‌ای پیرامون مشکلات پیمانکاران است.

در این جلسه مدیرانِ عمران همیار آریا، مقام‌های وزارت نیرو و جمعی دیگر از مدیران استان خوزستان حضور داشتند. 

پیمانکار اصلی طرح زهکشی و آب‌رسانی ساحل راست بهمنشیر یعنی شرکت عمران همیار آریا از سال 96 وارد کار شده است و مطالبات خود از کارفرما یعنی سازمان آب و برق خوزستان را از طریق اسناد خزانه دریافت می‌کند. 

آنگونه که پیمانکاران جزء می‌گویند سررسید این اسناد سال 1400 است که هنوز صدور آنها انجام نشده است؛ اما مشکل اصلی اینجاست که اسناد خزانه با تنزیل حدود 30 درصدی نقد می‌شوند و این پیمانکاران جزء را متضرر می‌کند. مطالبات یک پیمانکار دیگر هم قرار است که به صورت نقدی پرداخت شود. 

یک نفر از پیمانکاران جزء که قرار است طلب خود را در قالب اسناد خزانه دریافت کند، در این مورد به ایلنا، توضیح داد: ما خود به افراد دیگر از بابت هزینه‌های کارگاه بدهکار هستیم و باید بدهی آنها را پرداخت کنیم. اینگونه هست که جمع کثیری قربانی یک قرارداد می‌شوند. همین حالا کارگرانی که برای پیمانکاران کار می‌کنند، چند ماه دستمزد طلبکار هستند. پرسش این است که تکلیف طلبکاران تا زمان صدور اسناد چه می‌شود و مسئولیت تنزیل 30 درصدی و هزینه‌های دیگری که در قرارداد به پیمانکاران جزء تحمیل می‌شوند، چیست؟ یک نفر باید پاسخگو باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز