خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای اسلامی کار آذرآب مطرح کرد:

در مجمع سهامداران آذرآب هیئت مدیره انتخاب می‌شود/ هنوز خبری از اقدام برای تغییر سهامداری نیست

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۹۲۴

مجمع عمومی سهامداران آذرآب در روز ۲۵ آبان ماه با دستور انتخاب اعضای هیئت مدیره و سایر موارد برگزار می‌شود. کارگران همچنان خواستار رسیدگی به وضعیت سهامداری هستند.

محمد جان‌ملکی (نایب رئیس شورای اسلامی کار آذرآب) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین تحولات درخصوص مشکلات آذرآب تصریح کرد: روز گذشته کارگران آذرآب مقابل مدیریت شرکت جمع شده و خواستار پیگیری مطالبات خود شدند. مطالبات کارگران در حال حاضر تسریع در روند پیگیری وضعیت سهامداری کارخانه است. اول آبان ماه شورای تأمین استان مرکزی مصوباتی داشت که سه بند آن مربوط به آذرآب بود.

او ادامه داد: در بند اول مصوبه شورای تامین تاکید شده است که اعضای جدید هیئت مدیره باید معرفی شوند. به تبع آن هیئت مدیره موظف شده که مدیرعامل را معرفی کند. آذرآب نزدیک به ۵ ماه است که مدیرعامل ندارد. در بند سوم مصوبه شورای تامین تاکید شده است که سهامدار موظف به پرداخت حداقل یک ماه دستمزد کارگران در اسرع وقت است. کارگران آذرآب حقوق شهریور و مهر ماه را دریافت نکرده‌اند. بند دیگر این بوده تمهیداتی مهیا شود تا اعضای هیئت مدیره در اراک حضور داشته باشند.

جان‌ملکی بیان کرد: هیچ کدام از این مصوبات تا این لحظه انجام نشده است. در حال حاضر مطالبه اصلی کارگران آذرآب این است که تکلیف سهامدار به شکلی کارآمد مشخص شود و هنوز بر آن پافشاری دارند. روز گذشته مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حراست(خطیب آرا) آذرآب انجام شد. کارگران از رئیس حراست پیشین راضی بودند.

وی افزود: ما کارگران آذرآب به اکثر مسئولان استانی و کشوری نامه زدیم. حتی بنری تهیه کردیم که تمام پرسنل شرکت آن را امضا کردند. در این نامه ذکر کردیم که خواسته اول ما این است که شرکت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع بازگردد در غیر این صورت هلدینگ معتبر و توانایی سهام آن را بگیرد. کارگران آذرآب همچنان دست از کار کشیده و منتظر اجرا شدن، وعده‌های مسئولان هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی کار آذرآب خاطرنشان کرد: اخیراً اطلاعیه‌ای منتشر شده که قرار است جلسه مجمع عمومی سهامداران آذرآب ۲۵ آبان ماه برگزار شود. البته قرار بود این جلسه در روز هجدهم برگزار شود که به ۲۵ آبان منتقل شد. دستور جلسه تعیین اعضای هیئت مدیره و سایر موارد اعلام شده است که همین عنوان سایر موارد ما را نگران کرده است. بهتر است دستور جلسه سهامداری شفاف و روشن باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز