خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

شهرستان دیر به قطب آموزش مهارت در حوزه کشاورزی و پرورش آبزیان تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۵۹

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بندر دیر دارای بزرگترین بندر صیادی کشور و ظرفیت بالایی در عرصه تولید محصول گوجه فرنگی و گردشگری دریایی است که باید براساس این ظرفیت‌ها مهارت‌آموزی مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی(رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور) اظهار داشت: این سفر با رویکرد سیاست تمرکززدایی و توزیع توان ملی به خصوص در استان‌های مستعد جهش و توسعه مانند بوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به وجود هفت استان ساحلی در کشور، جهت‌گیری ملی ما در این مقطع زمانی معطوف به استان‌های ساحلی است؛ اگرچه هنوز به سازمان توسعه دریایی نرسیده‌ایم ولی حتی در نگاه بخشی‌مان هم نمی‌توانیم اهمیت و ارزش دریا در اقتصاد و توسعه کشور و پایداری جمعیت و ساحل‌نشین را نادیده بگیریم.

وی گفت: بخش دریا از اهمیت خاص خودش برخوردار است و به یک معنا نگاه دریایی می‌طلبد تا بتوان سهم و نقش و اثر دریا را در پیشرفت و توسعه و ترقی کشور رونمایی کرد؛ با این نگاه هدف ما این است که آن تمرکززدایی که در حوزه ملی داریم با توزیع توان مربی‌هایمان در اقصی نقاط مستعد رشد و جهش به پیش ببریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تغییر مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای کنگان به مرکز تربیت مربی و ارتقای مهارت خبر داد و اضافه کرد: از این پس به جای اینکه کارآموزان و مربیان در سطح منطقه و کرج آموزش ببینند حتی اگر نیاز باشد مربیان را به صورت پروازی اعزام می‌کنیم تا زمانی که این مرکز به مرحله‌ای از توانمندی در تربیت کارآموزان و مربیان برسد که حتی مربیان فارغ‌التحصیل شده بعدا درخواست ایجاد آموزشگاه‌های آزاد کنند.

وی  با اعلام  اینکه در میان‌مدت آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود، یادآور شد: ما در جایگاه حاکمیتی خودمان ایفای نقش می‌کنیم و در صلاحیت حرفه‌ای، سنجش مهارت، صدور گواهی، برپایی آزمون‌ها و استانداردهای آموزشی ورود جدی‌تری خواهیم داشت.

اوسط هاشمی گفت: امروز سرعت تکنولوژی و پیشرفت دانش  به گونه‌ای است که اگر همسو با آن تغییر نکنیم و زمینه‌ تغییر را فراهم نکنیم عقب خواهیم ماند. این نگاه با واگذاری بخشی از فعالیت‌ها با اطمینان به بخش خصوصی محقق می‌شود و دولت در بخش‌های سیاست‌ورزی ورود کرده و ما هم به سیاست‌هایی روی می‌آوریم که ضامن بقای مشاغل باشد و تهدید را دور کند.

وی گفت: بندر دیر دارای بزرگترین اسکله صیادی است و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آن می‌تواند در آینده بر محور بخش کشاورزی، صیادی و شیلات در سرفصل‌های جدید مانند مزرعه میگو و پرورش ماهی در قفس و سیفی‌جات و مهم‌تر از همه این‌ها در امر صادرات ایفای نقش کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشو‌ر گفت: این بندر با توجه به نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس علاوه بر  صادرات  و ارتقای کیفی محصولات که لازمه حفظ بازار است در زمینه اعزام منابع انسانی ماهر به این کشورها و  ارتقای  یک هاپ  منطقه‌ای از نظر دریایی اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز