خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

همکاری خوب دولت و قوه‌قضائیه برای آزادی کارگران/ تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه برای دریافت سنوات/کارگران شهرداری رشت ۲ تا ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکارند/از اخراج کارگران به خاطر عینک‌دودی تا کلاه‌برداری از سلبریتی‌ها در بورس

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۳۹

امروز گفت‌و‌گویی کوتاه با وزیر تعاون در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اظهارات محمد شریعتمداری درباره کارگران بازداشتی، تجمع کارگران هفت تپه و مطالبات مزدی کارگران شهرداری رشت از مهمترین احبار منتشر شده شنبه ۱۱ آبان بودند. در این روز گزارش‌هایی درباره کارگران کنتورسازی و شاخص سهولت کسب و کار در ایران منتشر شد. اظهار نظری از حسین حبیبی درباره شستا، خبر امضای طوماری درباره فروش املاک تامین اجتماعی و وضعیت کارخانه پلی‌اکریل از دیگر اخبار مهم منتشر شده در این روز بود.

 همکاری خوبی بین دولت و قوه قضائیه برای آزادی کارگران صورت گرفت

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون) تاکید کرد: در پیگیری خواسته‌های کارگران پشت آنان ایستاده‌ایم.

 تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه برای دریافت سنوات

گروهی از کارگران بازنشسته در مجتمع نیشکر هفت تپه، امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات سنواتی خود در مقابل دفتر مدیریت این مجتمع تجمع کردند.

 کارگران شهرداری رشت ۲ تا ۴ ماه مطالبات مزدی طلبکارند

 محمد حسین علیپور (عضو شورای شهر رشت) از ۲ تا ۴ ماه معوقات مزدی حدود ۴ هزار کارگر شاغل در شهرداری رشت و سازمان‌های وابسته به آن خبر داد.

 از اخراج کارگران به خاطر عینک دودی تا کلاه‌برداری از سلبریتی‌ها در بورس

خواسته‌ی کارگران کنتورسازی فقط خلع ید از سهامدار نااهل و متخلف و بازگرداندن مجتمع به دولت است؛ اگر قرار باشد کارفرمای متخلف با این همه بدهی انباشته و خلف وعده، همچنان بر کارخانه مدیریت کند، چرا دولت سهام را بازنمی‌گرداند و آن را در قالب تعاونی به خودِ کارگران نمی‌دهد؟!

 رتبه ایران در زمینه سهولت کسب و کار؛ ۱۲۷ از ۱۹۰

رتبه ایران در زمینه شاخص سهولت کسب و کار نسبت به سال قبل بهتر شده است، اما همچنان ایران کشور مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار‌ها جدید به شمار نمی‌رود.

 با رفتن شستا به بورس مخالفیم

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با انتقاد از این نوع جهت‌گیری‌ها می‌گوید: با رفتن شرکت‌های شستا به بورس و واگذاری آن به بخش خصوصی بایستی به شدت مخالفت کنیم.

 خواستار لغو فروش املاک مازاد تامین اجتماعی برای پرداخت بدهی‌ها به مراکز درمانی هستیم

 بیش از ۱۵۰ کارگر و بازنشسته با امضای یک نامه، خواستار لغو بخشنامه‌ی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای فروش املاک مازاد سازمان جهت تادیه بدهی‌ها شدند.

 ظرفیت ایجاد شغل در پلی اکریل ۳ برابر صنایع دیگر است

علیرضا خرمی (عضو شورای اسلامی کار کارخانه پلی‌اکریل اصفهان) با اشاره به اینکه نبود مواد اولیه به دلیل کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مشکلات پلی اکریل را تشدید کرده، عنوان کرد: کارکنان این کارخانه خواهان تعیین تکلیف کارخانه و واگذاری آن به بخش خصوصی اهل یا دولت را هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز