خبرگزاری کار ایران

مطالبات پرستاران در سفر وزیر بهداشت به مشهد چه بود؟

متولیِ مشخصی برای اجرای قانون سخت و زیان‌آوری وجود ندارد/ اجحاف طرح قاصدک در خصوص ضرایب شیفت و تعطیلات پرستاران

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۶۹

پرستاران و فعالان پرستاری در سفر اخیر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان به مشهد، تلاش کردند تا مطالبات خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد توکلی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و عضو شورای مرکزی خانه پرستار طی نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان که روز گذشته در جمع پرستاران مشهدی حاضر شده بود، مهم‌ترین مطالبات پرستاری را یادآور شد.

در این نامه آمده است: هم اکنون 13 سال از تصویب اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سپری شده است که پرستاران همچنان چشم انتظار اجرای این قانون هستند تا گوشه‌ای از عدالت سیستم بهداشت و درمان کشور را در نفعی که بیماران و بیمه‌ها و پرستاران از اجرای این قانون مترقی می‌برند را شاهد باشند. قانون مشاغل سخت و زیان آور و عدم اجرا و بهره‌مندی پرستاران از مزایای این قانون، از جمله بازنشستگی با بیست سال سابقه کار بالینی را بتدریج باید به فراموشی سپرد زیرا متولی مشخصی برای پیگیری و اجرای آن پیدا نمی‌شود و هر ارگان و سازمانی ساز جداگانه‌ای در اجرا نکردن آن می‌زنند.

 در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: قانون ارتقای بهره‌وری که از بزرگترین دستاوردهای پرستاران به حساب می‌آید به صورت ناقص اجرا شده و مزایای حاصل از ضرایب شیفت شب و تعطیلات که بر اساس بند پنج آیین‌نامه اجرایی این قانون جزو لاینفک ارزش ساعات حضور و جزو ساعات موظف این شیفت‌ها می‌باشد، اما در طرح قاصدک مورد اجحاف قرار گرفته و با  اینکه از طریق دیوان عدالت اداری ابطال بخشنامه‌های ناقض این بند از قانون، نیز اخذ شده، همچنان شاهد عدم اجرای کامل آن برای گروه‌های مختلف پرستاری از جمله همکاران فوریت‌های پزشکی هستیم.

با توجه به وجود نارضایتی شدید پرستاران از عدم اجرای چند قانون مورد اشاره، انتظار میرود نهادهای اجرایی و نظارتی وزارت بهداشت با کنار گذاشتن، حرف‌ها و بخشنامه‌های چالش انگیز در خصوص اجرای صحیح قوانین، با درایت و سعه صدر وارد فاز اجرایی شده و آرامش فکری و تمرکز پرستاران بر روی خدمت‌رسانی بهتر و با کیفیت‌تر به بیماران را فراهم آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز