خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران شهرداری سده ادامه دارد/ ۸ ماه انتظار برای عیدی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۰۸

کارگران شهرداری سده می‌گویند: جدا از ۴ ماه مزد معوقه سال جاری، بیش از هشت ماه از آغاز سال ۹۸ گذشته است اما هنوز عیدی و حقوق اسفند سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌ایم.

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری سده از توابع شهرستان اقلید در استان فارس که در بخش خدمات، فضای سبز و آتش‌نشانی کار می‌کنند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات معوق خود خبر دادند.

این کارگران که در حال حاضر ۵ ماه مزد معوقه طلبکارند، در ادامه می‌گویند: الان هشت ماه است که از آغاز سال ۹۸ می‌گذرد اما خبری از پرداخت یک سال عیدی و حقوق اسفند۹۷ نیست.

آنها از تاخیر مکرر مطالبات خود انتقاد دارند و می‌گویند: تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود ۳۰نفر کارگر هستیم که در مجموعه شهرداری سده مشغول به کار هستیم؛ اینکه به عنوان کارگر پیمانکاری همیشه حقوقمان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند، هشت ماه تمام است که منتظریم پیمانکار، عیدی و حقوق سال گذشته ما را بپردازند.

به گفته آنها، در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای کارگران دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیستند. اخیرا (۲۰ روز پیش) شهردار سده بخشی از دستمزد فروردین ماه را به حساب کارگران واریز کرده اما هنوز شهرداری بابت  دست‌کم چهارماه حق بیمه به کارگران  طرف قرارداد خود بدهکار است.

یکی از کارگران می‌گوید: کارفرما حدودا ۲۰ روز پیش دستمزد مربوط به فروردین ماه را با هفت ماه تاخیر پرداخت کرد و این آخرین وجهی بوده است که به عنوان مزد دریافت کرده‌ایم.

این کارگر شاغل در مجموعه شهرداری سده با بیان اینکه از حداقل‌های مزدی برخوردار بوده و امنیت شغلی نداریم، در ادامه درباره معوقات بیمه‌ای کارگران می‌افزاید: کارگران پیمانکاری معوقات بیمه‌ای ندارند اما کارگران استخدامی و قرارداد مستقیم شهرداری حدودا ۵ ماه حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

طبق اظهارات کارگران شهرداری سده؛ این تعداد از کارگران به دلیل عدم دریافت حقوق و دستمزد در ۵ ماه گذشته با مشکلات مالی روبرو شده‌اند.

این کارگران از شهردار سده در مقام کارفرمای اصلی انتظار دارند که پیگیر وصول مطالبات معوق کارگران شهرداری از پیمانکاران باشند.

پیش از این سیدلطف‌الله موسوی (شهردار شهرداری سده) در تشریح مطالبات کارگران به ایلنا گفته بود: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

به گفته وی؛ چون شهرداری سده هیچگونه منبع درآمد پایداری ندارد، نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز