خبرگزاری کار ایران

حاجی محمودی:

طرح بیمه اجباری سلامت از ۱۳ آبان ماه آغاز می‌شود/ متقاضیان به سامانه جامع رفاه مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۴۰۷

طرح بیمه اجباری سلامت از ۱۳ آبان ماه امسال در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، «حنان حاجی محمودی» مدیرکل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت ایران صبح امروز (4 آبان) با اعلام این خبر افزود: سازمان بیمه سلامت براساس قانون وظیفه دارد تا افرادی که تا کنون تحت پوشش هیچ بیمه درمانی قرار نداشتند بتوانند از خدمات سلامت و درمان برخوردار شوند.

وی با اشاره به طرح هایی که تاکنون در بیمه سلامت به اجرا در آمده است، گفت: در سال‌های ابتدایی با بیمه خویش فرمایی آغاز کردیم اما به استقبال چندانی از آن نشد و تا حدود 600 هزار نفر در این قالب بیمه شده بودند. سازمان بیمه سلامت طرح بیمه بستری شهری را از سال 83 آغاز کرد و تعداد بیمه‌شدگان تا 6 میلیون نفر افزایش یافت.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت ایران به شکل‌گیری طرح بیمه ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با مشارکت 50 درصدی مردم اجرا شد اما چون آزمون وسع انجام نشد همه افراد برخوردار و نیازمند به صورت رایگان از بیمه درمانی برخوردار شدند که کمبود اعتبارات سبب شد در ارائه برخی خدمات دچار محدودیت شویم.

وی به اجباری شدن بیمه همگانی هم اشاره کرد و افزود: طرح جدید در قالب بیمه اجباری سلامت نیز در دستور کار قرار گرفته است که اجرای آن از 13 آبان امسال آغاز می‌شود.

حاجی محمودی گفت: همه کسانی که تاکنون به هر دلیلی نتوانستند از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند تا 6 ماه فرصت دارند به سامانه جامع رفاه مراجعه و خوداظهاری کنند. پس از پایان این فرآیند بیمه شدن افراد با انتظار همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز