خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

کارگران در اراک به وزیر کار چه گفتند؟/ تا سال ۱۴۰۵ باید فاتحه سازمان تامین اجتماعی را بخوانیم/ ادامه اعتراضات کارگری در شرکت حمل‌و‌‌نقل خلیج فارس/ بیماری‌های جسمی و روحی پرستاران به دلیل فشار کاری و شیفت‌های اضافی

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۶۲

همزمان با درج اخباری درباره کارگران آذرآب، چهارشنبه اول آبان گزارشی درباره دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران کارخانه‌های مهم صنعتی استان مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی درباره دیدار محمد شریعتمداری با کارگران استان مرکزی و گفت‌و‌گوهایی با احمد میدری و اکبر شوکت از مهمترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود. اخباری درباره کارگران حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس در اسلامشهر، مشکلات پرستاران، دیدار وزیر کار با سفیر بنگلادش و وضعیت کارگران کارخانه قند فسا از دیگر مطالب این روز بود. امروز همچنین گفت‌و‌گویی با حسین حبیبی منتشر شد.

 کارگران در اراک به وزیر کار چه گفتند؟

روز دوشنبه محمد شریعتمداری با سفر به استان اراک با کارگران پنج کارخانه مهم واگن‌پارس، آذرآب، هپکو، ایرالکو و پالایشگاه نفت امام خمینی شازند دیدار کرد. این جلسه به طرح موضوعات و مشکلات این کارخانه‌ها از زبان نمایندگان کارگران اختصاص داشت.

  احمد میدری:تشکل‌های کارگری می‌توانند نظام تخصیص را اصلاح کنند

به اعتقاد متولی سیاست‌گذاری رفاهی کشور؛ تشکل‌های کارگری بخشی از جامعه هستند که صدای محرومان محسوب می‌شوند و می‌توانند همه بازی را تغییر دهند.

 تا سال ۱۴۰۵ باید فاتحه سازمان تامین اجتماعی را بخوانیم

اکبر شوکت (اکبر شوکت» عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی)با بیان این مطلب که اگر بحران تامین اجتماعی تشدید شود، دولت باید چاه‌های نفت و گاز را به ورودی سازمان اجتماعی وصل کند! گفت: مگر همین حالا نمی‌توانند بدهی سازمان را پرداخت کنند؟ دولت هزینه‌های خود را بر دوش سازمان می‌اندازد تا کمر آن را بشکند.

 ادامه اعتراضات کارگری در شرکت حمل‌و‌‌نقل خلیج فارس

کارگران حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس در اسلامشهر از بی‌توجهی مسئولان شهرستانی به درخواست‌های خود انتقاد کرده و گفتند: تا وصول مطالبات خود به تجمعات صنفی خود ادامه خواهیم داد.

 بیماری‌های جسمی و روحی پرستاران به دلیل فشار کاری و شیفت‌های اضافی

سازمان نظام پرستاری یزد طی نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان در خصوص مشکلاتی چون کمبود کادر پرستاری، معوقات مزدی و کارانه پرستاران، رفتار نادرست با پرستاران و فشار شیفت‌های اضافی مطالبی را بیان کرد.

 تبادل تجربه با بنگلادش در زمینه صندوق‌های خرد تامین مالی روستایی

در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سفیر جدید بنگلادش در تهران بر تبادل تجربه در حوزه تعاونی، تامین اجتماعی، صندوق‌های خرد تامین مالی روستایی تاکید شد.

 کارگران کارخانه قند فسا نگران بلاتکلیفی خود هستند

 کارگران کارخانه قند فسا می‌گویند: با وجود اینکه در ۸ ماه گذشته حدود ۳۰ مورد اعتراض صنفی در قالب تجمع و اعتصاب برگزار کرده‌ایم به مطالبات خود دست نیافته‌ایم.

 سهام آذرآب را به کارگران واگذار کنند

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) بر لزوم حمایت تشکل‌های عالی کشوری از کارگران معترض واحدها و مطالبه‌گری برای لغو خصوصی‌سازی تاکید دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز