خبرگزاری کار ایران

خزاعی:

۷۰۰ هزار روز سوابق تأمین اجتماعی در شعبه سابق سازمان تأمین اجتماعی در امارات متحده عربی تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۰۵

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۷۰۰ هزار روز سوابق بیمه تأمین اجتماعی، ایجادی در شعبه سابق سازمان تأمین اجتماعی در امارات متحده عربی (دبی) ساماندهی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایلنا، «احمدرضا خزاعی» مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با بیان این موضوع اظهار داشت: سوابق قبلی ایرانیان ساکن در کشور امارات متحدۀ عربی که در اجرای قانون اصلاح بند «ب» و تبصره «3» ماده4 قانون تأمین اجتماعی مصوب 30/6/1365 مجلس شورای اسلامی که بین سال‌های 1370 لغایت 1376 با افتتاح نمایندگی سازمان در امارات عربی متحده (دبی) تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته بودند توسط این اداره کل احصاء و ساماندهی شد.

خزاعی عنوان کرد: کل فعالیت شعبه دبی بالغ بر 4 هزار روز بوده که در این مدت با بیش از  4000 نفر قرارداد بیمه منعقد و پس از تعطیلی شعبه موردنظر این قبیل از افراد در بیش از 102 شعبه در سراسر کشور بیمه خویش را به این روش یا در قالب سایر بیمه‌های تأمین اجتماعی ادامه و پس احراز شرایط تعدادی از آنان در  زمرۀ مستمری‌بگیران این سازمان قرار گرفته‌اند.

وی گفت: از مجموع 1137 نفر از بیمه‌شدگان پالایش شده سوابق 870 نفر به طور کامل در واحدهای اجرائی ثبت شده و مابقی سوابق درحدود 267 نفر نیز  طی دستور اداری صادره مورخ اول آبان 1398 از طریق این اداره کل به ادارات کل تأمین اجتماعی در سراسر کشور ابلاغ تا در سیستم سوابق بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی صورت پذیرد. 

در حال حاضر، 71 نفر به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند و تعداد 110 نفر نیز بیمه شده فعال سازمان در شعب لار و داراب هستند. در این زمینه استان‌های فارس و هرمزگان بیشترین بیمه‌شدگان فعال را داشته‌اند.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود: شروع عملیات بررسی و ساماندهی مستندات اعم از تهیه لیست افراد، اسکن سوابق و .... در شعبه 27 شرق تهران بزرگ از خرداد ماه سالجاری آغاز و پس از بررسی و استخراج سوابق به تفکیک فیلدهای آماری از سوی اداره کل اتباع در مهر ماه سال 1398به پایان رسید.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اداره کل شرق تهران بزرگ از نگهداری اسناد به جا مانده از بیمه شدگان شعبه سابق دبی و همکاری در ساماندهی سوابق، خاطرنشان ساخت که حفاظت و صیانت از حقوق و سوابق بیمه‌شدگان مربوط به هر دوره زمانی به عنوان حق الناس، اهمیت فراوانی برای این سازمان دارد تا افراد بتوانند جهت استفاده از تعهدات قانونی این سازمان ازجمله مستمری‌های بازنشستگی و بازماندگان و...، به طور کامل از سوابق کسب شده خویش بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز