خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفتگو با ایرنا: آمار بیمه‌شدگان روستایی برای نخستین‌ بار استانداردسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۵۰۱

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از استانداردسازی آمار جمعیت زیرپوشش بیمه کشاورزان برای نخستین‌ بار خبر داد و گفت: بر اساس آمار استاندارد شده ورودی‌ های صندوق حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است اما اعضای فعال صندوق را یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر تشکیل می‌دهند.

 به گزارش اختصاصی خبرنگار ایلنا:علی شیرکانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح غرفه صندوق کشاورزان، روستاییان در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در گفت و گو با ایرنا افزود: برای نخستین‌ بار آمار جمعیت صندوق استاندارد سازی شده و اولین آمارنامه این صندوق منتشر شد. البته سخت‌ترین قسمت تهیه آمارنامه ارائه تعاریف و مفاهیم آماری مربوط به حوزه این صندوق بود که لازم بود هم با ادبیات جهانی و نیز ادبیات رایج در امور بیمه‌ای هماهنگ و استانداردسازی شود و از سویی قابل درک و فهم باشد که این اقدامات انجام شد.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به وضعیت جمعیت زیر پوشش بیمه صندوق کشاورزان، گفت: ورودی‌هایی که در آمارنامه به عنوان عضو تعیین شده‌اند، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است؛ اما اعضای فعال صندوق که در حال بیمه‌پردازی هستند و با صندوق تراکنش داشته‌اند تا پایان سال ۹۷ تعداد یک میلیون و ۳۰ هزار نفر بودند که این میزان درحال حاضر به یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.

شیرکانی با اشاره به اهمیت حضور صندوق کشاورزان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر اظهار داشت: با توجه به تجانس بین مخاطبان این صندوق و ارتباط تنگاتنگ فعالیت صندوق با روستاییان و عشایر ضروری بود در این نمایشگاه کنار این عزیزان باشیم و بتوانیم وحدت و همدلی خویش را تحکیم بخشیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایران کشوری با قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و جاذبه‌های گوناگون است، افزود: این نمایشگاه فرصتی است تا تمامی این جاذبه‌ها یک جا عرضه شود و ان‌شاءالله چنین نمایشگاهی در سایر نقاط کشور برگزار شود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به شرایط پوشش بیمه روستاییان تصریح کرد: بیمه شدگان ما بر اساس موقعیت جغرافیایی شناسایی می‌شوند و همین‌که فردی ساکن روستا باشد، می‌تواند زیر پوشش بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان قرار گیرد.

شیرکانی مهم‌ترین چالش کنونی صندوق کشاورزان را ایجاد فاصله بین تعهدات دولت و پرداختی‌های به صندوق برشمرد و افزود: ایجاد این فاصله در آینده می‌تواند چالش‌هایی را برای صندوق به وجود آورد.

امروز چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر با حضور معاون اول رییس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی- کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز