خبرگزاری کار ایران

توصیفیان‌پور:

تعاون ساختاری مناسب برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۱۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، گفت: تعاون ساختاری مناسب برای عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از همدان، «احمد توصیفیان‌پور» در چهاردهمین مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر سال 98 استان همدان با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار جهت اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثرند.

وی گفت: فرهنگ ما معتقد به تعاون است، گسترش فرهنگ تعاون، باعث کارآفرینی و افزایش توسعه و عدالت اجتماعی و توزیع بهتر و مناسب‌تر ثروت در جامعه می‌شود. توزیع علم و ثروت را باید با اشاعه فرهنگ تعاون عملیاتی کرد و گسترش فرهنگ تعاون می‌تواند کشور را در حوزه اقتصادی به استقلال برساند.

توصیفیان‌پور اظهار داشت: اهمیت موضوع تعاونی‌ها به این دلیل است که تعاونی‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مردمی هستند که در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصات یک واحد اقتصادی و تجاری، دارای ارزش‌های مکتبی و اجتماعی هم می‌باشند و می‌توانند مبین تلاش‌های دسته جمعی و گروهی اعضای تشکیل‌دهنده تعاونی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه باشند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی است و ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: آموزش، حمایت و هدایت تعاونی‌ها، جذب مناسب کمی و کیفی تسهیلات اشتغالزا و بهره مندی شرکتهای تعاونی از این تسهیلات، تشکیل کمیته صیانت از تعاونی‌ها تحت شعار حفظ وضع موجود ، روبه اتمام بودن واگذاری تعاونیهای مسکن مهر استان ( تحقق 99%  پروژه های ساخت و تحویل تعاونیهای مسکن مهر )، کسب رتبه ممتاز و برتر ملی استان در جشنواره تعاونیهای برتر در سطح کشور بخشی از فعالیت های همکاران ما در بخش تعاون است.

وی گفت تعداد 1127 تعاونی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 606 تعاونی تولیدی، تعداد 340 تعاونی خدمات و تعداد 181 تعاونی توزیعی را شامل می شوند و البته پراکندگی و گستردگی موضوع فعالیت این شرکت در استان متنوع است.

وی همچنین گفت: مجموعا تعداد 51 طرح  با فرصت شغلی 721 نفر در هفته دولت و تعاون افتتاح شد که از این طرحها تعداد 17 طرح با فرصت شغلی 257 نفر صنعتی و معدنی، تعداد 19 طرح با فرصت شغلی 239 نفر کشاورزی،1 طرح با فرصت شغلی 60 نفر در بخش مسکن و  14 طرح با فرصت شغلی 165 نفر خدماتی می باشد.

توصیفیان‌پور با اشاره به چهاردهمین سال انتخاب تعاونی‌های برتر استان همدان با هدف ترویج فرهنگ تعاون، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است کسب و کارهای تعاونی عرصه های اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند.

توصیفیان اضافه کرد: این جشنواره در 19 گرایش استانی از جمله: (کشاورزی-55 شرکت تعاونی)، (صنعتی-84 )، (معدنی-)7 (تأمین نیاز تولیدکنندگان-9 )، (تأمین نیاز مصرف‌کنندگان -17)،  (خدماتی- 76)، (اعتبار-6 )، (دهیاری-16)، (زنان-2)، (حمل و نقل-9)، (فرش-7)، (مسکن-14)، (صنایع دستی-3)، (دانش بنیان-1)، (عمرانی -2)، (اتاق تعاون -1)، (اتحادیه  -2)، (تامین نیاز صنوف توزیعی -3)، تعاونی سبز و سفیر افتخاری تعاون  و... برگزار و کلیه شرکت‌های تعاونی تا مورخ 10/4/98 فرصت ثبت نام در سایت جشنواره به آدرس www.taavonibartar.ir  داشتند.

 وی گفت: امسال تعداد 314 شرکت تعاونی با سابقه بیش از سه سال  سابقه فعالیت که حائز شرایط ثبت نام در جشنواره  بودند در جشنواره شرکت کردند و ضمن بررسی دقیق مدارک و مستندات آنها و برگزاری کمیته داوری سرانجام تعداد 24 تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر مرحله استانی انتخاب و در نهایت پس از داوری ستادی، شرکت تعاونی تولیدی توزیعی سیمان هگمتانه درگزین به عنوان تعاونی برتر‌ک ملی انتخاب و در حضور معاون اول محترم رئیس جمهوری و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز