خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

سهام آذرآب را به کارگران واگذار کنند/ تشکل‌های عالی کارگری باید در کنار کارگران هپکو و هفت تپه و آذرآب بایستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۱۵۸

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بر لزوم حمایت تشکل‌های عالی کشوری از کارگران معترض واحدها و مطالبه‌گری برای لغو خصوصی‌سازی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از تجمع روز بیست و هشت مهرماه کارگران آذرآب، ۲۱ کارگر این مجتمع صنعتی بازداشت شدند. خواسته‌ی کارگران آذرآب، تعیین تکلیف سهامدار مجتمع و بازگرداندن اختیار و مالکیت آن به دولت است.

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در ارتباط با اعتراض این کارگران و دیگر واحدهای استان مرکزی می‌گوید: ما در استان مرکزی هرچه می‌کشیم، از خصوصی‌سازی‌ست.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در ارتباط با خواسته‌های کارگران آذرآب و بازداشت این کارگران می‌گوید: در دو دهه گذشته، قراردادهای کار با ماهیت مستمررا موقت اعلام کردند تا قراردادهای موقت را گسترش دهند تا جایی که دیگر نیازی به اجرا وحاکمیت ماده ۱۲ قانون کار نباشد و پس از آن بتوانند با خصوصی‌سازی سهل و آسان، اموال بیت‌المال را به سرمایه‌داران و رانت‌خواران به ثمن بخس واگذار کنند.

او ادامه می‌دهد: قراردادهای موقت را گسترش دادند و قانون اساسی و قانون کار را از حیز انتفاع ساقط کردند تا کارگران به دنبال حاکمیت اراده در عقد قرارداد کار نباشند.

حبیبی در ادامه به لزوم حمایت از کارگران آذرآب اشاره می‌کند: تشکل‌های کارگری چون کانون عالی شوراهای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران و مجمع نمایندگان کارگری کشور، بایستی از کارگران شرکت‌های  نیشکر هفت تپه و هپکو و آذرآب، حمایت همه‌جانبه کنند. باید تمام قد و همه‌جانبه، حداقل در قالب بیانیه رسمی، یا مذاکره و نامه‌نگاری با مسئولان سه قوه از کارگران هفت تپه؛ هپکو و به ویژه آذرآب حمایت کرده و ضمن مطالبه‌ی آزادی کلیه کارگران زندانی و مختومه شدن محکومیت آنها، مطالبات کلیدی این کارگران را پیگیری کنند.

او در ادامه می‌افزاید: تشکل‌های عالی کارگری، در کنار کارگران آذرآب و هفت‌تپه و هپکو باید بخواهند خصوصی‌سازی متوقف و شرکت‌های فوق به دولت برگردانده شود و در صورت اصرار به واگذاری، سهام قابل توجه و قابل قبولی را به کارگران در قالب سهام ترجیحی و تعاونی کارگری واگذار کنند.

به گفته‌ی حبیبی، حق بدیهی و قانونی کارگران است که بتوانند در اداره شرکت‌ها سهیم باشند؛ هرچه باشد توانایی و قابلیت آنها از بسیاری از سهامداران که واحدها را به ثمن بخس خریده‌اند، بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز