خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

مجلس از ظرفیت و توانمندی صنعت چاپ آگاه شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۱۳۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و نیاز کشورمان به صادرات غیرنفتی، نقش صنعت چاپ و بسته‌بندی را در این عرصه بی‌بدیل و تعیین کننده دانست و از آگاهی و افزایش حساسیت مجلس به ظرفیت و توانمندی‌های این صنعت راهبردی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در بازدید از مجتمع چاپ و بسته‌بندی آراد، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها و متولیان صنعت چاپ با کمیسیون‌های مرتبط با مجلس به منظور رفع مشکلات صنعت چاپ؛ یکی از مشکلات این صنعت را نبود استراتژی مشخص دانست و اظهارکرد: در برنامه‌های توسعه کشور هیچ‌گاه توجه جدی به این صنعت نشده است.

وی با تاکید براینکه صنعت چاپ یک صنعت مادر است و می‌تواند به بسیاری از اهداف کشور در بحث صادرات غیرنفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند، یادآور شد: مجلس در حال حاضر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت آگاه و حساس شده است.

محجوب با تاکید براینکه، صنعت چاپ نیازمند تدوین استراتژی مشخص برای طرح در برنامه هفتم توسعه است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در حال حاضر معتقد است وزارت‌خانه‌های ارشاد و صنعت، معدن و تجارت بایستی با همکاری اتحادیه و فعالان صنفی و صنعتی چاپ، استراتژی و طرح توسعه جامع این صنعت را تهیه و تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه سهم چاپ و نشر در این صنعت به ۱۰ درصد کاهش یافته، خواستار توجه جدی وزارت صمت به توسعه و حمایت صنعت چاپ و بسته بندی شد.

او در ادامه بر توسعه فناوری و توسعه آموزش‌های دانشگاهی صنعت چاپ تاکید کرد و خواستار فعال شدن مرکز علمی کاربردی چاپ به منظور تربیت نیروهای به روز و توانمند در صنعت راهبردی چاپ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز