خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه قند فسا نگران بلاتکلیفی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۲۳

کارگران کارخانه قند فسا می‌گویند: با وجود اینکه در ۸ ماه گذشته حدود ۳۰ مورد اعتراض صنفی در قالب تجمع و اعتصاب برگزار کرده‌ایم به مطالبات خود دست نیافته‌ایم.

جمعی از کارگران قند فسا در تماس با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری حدود ۳۰ مورد اعتراض صنفی در قالب تجمع و اعتصاب در ۸ ماه گذشته، یادآور شدند: سه ماه دستمزد بیش از ۱۰۰ کارگر این کارخانه پرداخت نشده است. همچنین حدود ۷ ماه است که مابه‌التفاوت ۴ درصدی کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

آنها به اشاره به دستور دادستانی برای پرداخت مطالبات کارگران، افزودند: دادستانی برای کارفرما تکلیف کرده است که درآمد حاصل از فروش اولین محصول شرکت، خرج پرداخت مطالبات شود؛ اما مشکل اینجاست که مشخص نیست چه زمانی نقدینگی لازم برای فعالیت‌های صنعتی فراهم می‌شود. از این رو همه بلاتکلیف هستیم. 

کارگران با بیان اینکه شنیده‌های ما حاکی است که مدیرعامل شرکت در چند روز گذشته بازداشت شده است، افزودند: شرکت قند فسا به دستگاه‌ها و شرکت‌های دیگر بدهکار است و به نظر می‌رسد بازداشت مدیرعامل در ارتباط با پرداخت نشدن بدهی‌ها باشد. 

معترضان در پایان با اشاره به پیگیری‌‌های فرماندار فسا برای پرداخت مطالبات کارگران، افزودند: ایشان تاکید کرده‌اند که پرداخت مطالبات حتما باید در اولویت باشد. امیدواریم دستگاه‌های مختلف در هماهنگی با یکدیگر در درجه اول تنها و تنها انتظارات کارگران را برآورده سازند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز