خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

قرار تامین‌ ۴ نفر از کارگران بازداشتی کاهش پیدا کرد/ دستگیری برخی کارگران هفت تپه در مسیر تهران از اساس کذب است/ چندوچونِ جلسه با نمایندگان کارگران و کارفرمای هفت‌تپه‌/ زنان تاوان افزایش هزینه‌های تولید را می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۹۱۵

سه‌شنبه ۳۰ مهر اخبار متعددی درباره کارگران هفت تپه و آذراب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز سرویس کارگری ایلنا اخبار متعددی درباره کارگران هفت تپه و آذراب منتشر کرد. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره زنان کشاورز و سرپرستاران روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت. خبری درباره وام روستاییان و عشایر، خصوصی‌سازی سازمان تعاونی روستایی و اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی از دیگر اخبار مهم منتشر شده در این روز بود.

 قرار تامین‌ ۴ نفر از کارگران بازداشتی کاهش پیدا کرد

غلامحسین اسماعیلی ( سخنگوی قوه‌قضاییه) درباره رسیدگی به پرونده کارگران بازداشتی گفت: امروز ۴ نفر از این افراد قرار تامین‌شان کاهش پیدا کرد که اگر این وثیقه را امروز یا فردا بسپارند، آزاد خواهد شد.

 دستگیری برخی کارگران هفت تپه در مسیر تهران از اساس کذب است

غلامحسین اسماعیلی (سخنگوی قوه قضائیه) در رابطه با دستگیری برخی کارگران هفت تپه که در مسیر تهران بودند، گفت: این خبر از اساس کذب بود، این افراد شاکی داشتند و مدافع حقوق کارگران نبودند و جلوی خط تولید را گرفته بودند.

 چندوچونِ جلسه با نمایندگان کارگران و کارفرمای هفت‌تپه‌

علی ساری (نماینده مردم اهواز در مجلس) می‌گوید: کارفرمای هفت‌تپه موظف است مستندات دقیق و با جزئیات کامل ارائه دهد و ما در کمیسیون اجتماعی پیگیر مساله هستیم.

 ۲۱ کارگر بازداشتی آذرآب هنوز آزاد نشده‌اند

محمدتقی آبایی هزاوه (مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) گفت: پیگیری برای آزادی ۲۱ کارگر بازداشتی آذرآب همچنان ادامه دارد.

 آیا وزیر کار صدای کارگران معترض آذرآب را شنید

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) می‌گوید: امیدواریم وزیر کار مطالبات کارگران اراک در زمینه خصوصی‌سازی را جدی بگیرد.

  زنان تاوان افزایش هزینه‌های تولید را می‌دهند

 زنان کشاورز هم‌پای مردان کار می‌کنند، اما حقوق‌شان ۶۰ درصد مردان است. آنها تاوان افزایش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی را می‌دهند.

 روزگار سخت سرپرستاران زیر نظر شرکت‌های خدماتی

ماشا اکبری(فعال صنفی پرستاری) گفت: در حالی که دنیا به سمت تربیت پرستاران متخصص شتاب می‌گیرد چرا مدیران ما هنوز فکر می‌کنند پرستاری فقط چند مهارت پراتیکی است که با یک دوره شش ماهه می‌توان آنها را آموخت و بکار بست؟

 تصویب طرح‌های جدید برای پرداخت وام اشتغال روستایی متوقف شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق سامانه کارا اعلام کرد که ظرفیت جدیدی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری وجود ندارد.

 سازمان تعاون روستایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بهمن عبداللهی (رئیس اتاق تعاون) گفت: به سبب وجود موازی کاری در بخش تعاون، قرار است سازمان تعاون روستایی توسط هیئت واگذاری به بخش خصوصی واگذار شود.

 ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان

 محمد باقر نوبخت (رییس سازمان برنامه و بودجه) با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد ۹۸۸ هزار فرصت شغلی، گفت: در این رابطه ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه عمومی و ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز