خبرگزاری کار ایران

چندوچون سفر وزیر کار به استان مرکزی از زبان یک مقام صنفی کارگری:

آیا وزیر کار صدای کارگران معترض آذرآب را شنید/ هرچه می‌کشیم از خصوصی‌سازی است/ کارگران اراک به سران سه قوه نامه نوشتند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۹۰

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی می‌گوید: امیدواریم وزیر کار مطالبات کارگران اراک در زمینه خصوصی‌سازی را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اعتراضات کارگران هپکو و آذرآب در استان مرکزی، روز گذشته، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) سفری یک روزه به اراک داشت؛ سفری که در آن قرار شده بود به دغدغه‌ها و مطالباتِ کارگران واحدهای مشکل‌دار این استان رسیدگی شود.

نتایج این سفر چه بود؛ آیا کارگران آذرآب که در روز پیش از سفر وزیر کار در اعتراض صنفی خود با برخورد فیزیکی و بازداشت مواجه شدند، توانستند صدای خود را به گوش وزیر کار برسانند؟

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی) در ارتباط با این سفر و دغدغه‌هایی که از جانب کارگران اراک مطرح شد، اینگونه می‌گوید: «سفر وزیر به استان مرکزی، سفر خوبی بود البته منوط به اینکه مطالبات کارگران را دنبال کنند و به وعده‌هایی که دادند عمل نمایند؛ وزیر در این سفر، دغدغه‌های کارگران استان مرکزی در مورد خصوصی‌سازی را شنید و قول پیگیری داد.

زند با تاکید بر اینکه هرچه کارگران اراک می‌کشند از خصوصی‌سازی است؛ ادامه داد: امیدواریم با این همه مصیبت که بر سر کارگران کشور و استان مرکزی آمده، تجربه‌های ناموفق گذشته دیگر تکرار نشود.

وی تاکید می‌کند: دغدغه‌ی اصلیِ کارگران آذرآب و هپکو، عدم اهلیت خریدار است و خواسته‌ی آنها چیزی جز تعیین تکلیف سهامدار نیست که انشالله این دغدغه‌ها به ثمر بنشیند و سهامداران خلع شود.

به گفته‌ی زند، پیشنهاد کانون هماهنگی شوراهای استان مرکزی به وزیر کار  این بود که کارگروهی با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و قوای دیگر تشکیل شده و با دقت، موضوع هپکو و آذرآب را بررسی کنند تا مشکلات حل شود.

نامه کارگران مرکزی به سران سه قوه

نماینده کارگران استان مرکزی تاکید می‌کند: تجمعات کارگران در واحدهای صنعتی، از جمله در هپکو و آذرآب، صد درصد صنفی است؛ کارگران دوستدار و حافظ نظام هستند و فقط دغدغه‌شان در این مقطع زمانی، خصوصی‌سازی و تبعات ناگوار آن است.

او ادامه می‌دهد:  ۱۵ سال از واگذاری‌ها به بخش خصوصی می‌گذرد ولی هنوز نتوانستیم از این تجربه تلخ عبور کنیم؛ اکنون نباید راهی که قبلا به اشتباه رفته‌ایم را دوباره برویم؛ بدیهی‌ست که آذرآب مشکل مدیریتی و سهامداری دارد.

زند ادامه می‌دهد: سازمان خصوصی‌سازی در کشور سنَّت بدی را اجرایی کرده است و هنوز کارگران دغدغه واگذاری سهام به اهل یا نااهل دارند؛ به وزیر کار گفتیم موضوع اهلیت خریداران صنایع را تمام کنید؛ صرف اینکه کسی پول داشته باشد برای مالکیت یک واحد کفایت نمی‌کند، باید اهلیت لازم را داشته باشد.

 او در پایان می‌گوید: کارگران استان مرکزی از سران سه قوه مکتوب درخواست کردند که بحث خصوصی‌سازی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز