خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری مطرح کرد؛

یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم/ در مورد مالکیت آذرآب تصمیم خواهیم گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۰۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تصمیمات در استان در مورد آذرآب و هپکو باید به اجرا دربیاید. وعده‌های انجام نشده باید عملی شود. خواهش می‌کنم که در مورد واحدهای خاص مثل هپکو و آذرآب از مسئولان حساب‌کشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در صد و چهارمین جلسه اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه به مناسبت صدارت امیرکبیر دیروز روز اراک نامگذاری شد و این روز را تبریک می‌گوییم، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی وجود اختیارات خوب در حوزه استانی است. اختیارات استاندار در سطح منطقه بسیار زیاد است و آقای آقازاده از این اختیار استفاده تمام و کمال کرده و توانستند از خیلی از مشکلات عبور کنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم همکارانم و روسای سازمان‌های استانی در استان اقتدار استاندار را به طور کامل رعایت کنند. نماینده دولت در استان، نماینده حکومت است و دستوراتش لازم‌الاجراست. امیدوارم همه مدیران این اختیارات را به رسمیت بشناسند.

شریعتمداری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در شرایط خطیری است، گفت: باید بتوانیم شرایط اقتصادی را چنان که امام (ره) فرمودند، بر مبنای بدون نفت پایه‌گذاری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در استان مرکزی ۲۷۳۹ واحد صنعتی فعال داریم. ۴۰ واحد در شرایط بحرانی و حقوق عقب افتاده هستند.

او ادامه داد: واحدهایی دچار مشکل هستند اما برخی واحدها مثل آذرآب و هپکو اسمشان سراسری شده است.

وی تصریح کرد: البته صنایع بزرگی در استان مرکزی با موفقیت کار می‌کنند. ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم تولید ناخالص ملی کشور در این استان رقم می‌خورد و تعداد معدودی از واحدها دارای شرایط خاص و ویژه هستند. در مورد واحدهایی که شرایط ویژه دارند مثل هپکو و آذرآب باید بگویم، مشکلات آنها ساختاری و تاریخی است و مربوط به مدیران فعلی یا مدیران دولت قبلی نبوده است.  

شریعتمداری با تاکید بر اینکه ریشه اصلی مشکل آذرآب در خصوصی‌سازی است، بیان کرد: راه‌حل نیز قطعا از همین رهگذر خواهد بود. کارگر آذرآب امروز می‌خواهد که مالکیت کارخانه‌ای که در آن کار می‌کند، روشن باشد. کارگر می‌خواهد بداند که آینده‌اش در خطر نیست.

وی افزود: آذرآب چشم و چراغ صنعت ایران است و ما نمی‌توانیم به آن بی‌توجهی کنیم. من معتقدم که باید زودتر از این موضوع مالکیت آذرآب را حل می‌کردیم. اگر امروز حقوق کارگران عقب افتاده باشد، شرایط زندگی‌شان بسیار سخت می‌شود.

وی تامید کرد: وقتی می‌گوییم حقوق کارگران به‌روز شده است، تازه منظور حداقل‌ها است در حالی که کارگران این کارخانه‌ها در گذشته مزایا و اضافه کار خوبی داشتند و اکنون ندارند.  

شریعتمداری خاطرنشان کرد: باید بدانیم که کارگران با شرایط بدی مواجه هستند و حرف آنها را به گوش جان بشنویم. من در جمع نمایندگان کارگران گفتم که با کارگران هستم، اما تا جایی که در چارچوب قانون باشد. یعنی من روی ریل همراه هیچ کارگری نیستم. در مورد خصوصی‌سازی نیز در وزارت کار همراه کارگران هستیم. ما حتما در مورد مالکیت آذرآب تصمیم خواهیم گرفت. یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم.

وی افزود: خوشبختانه استاندار نیز  به فکر کارگران است و در جمع آنان حاضر شده است. در سالی که حفظ اشتغال موجود مهمترین هدف دولت است، ما تلاش می‌کنیم، مشکلات را حل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: متاسفانه دشمنان در سرمایه گذاری خارجی را بر ما بستند. حتی اشخاص را تهدید می‌کنند تا در ایران سرمایه گذاری نکنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از راهکارهای فرعی در راستای مشکلات فعال بوده است. ما وام ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار دادیم.

شریعتمداری بیان کرد: ما الان تا پایان دوره دولت به طور طبیعی زمان کوتاهی داریم. اگر تمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را بخواهیم در دستور کار قرار دهیم، قدم اول این است که پالایشی در اهداف و پروژه ها قرار گیرد. برای انتخاب طرح‌ها باید به مزیت‌های رقابتی استان قرار گیریم.

او ادامه داد: مسئولیت من در مورد کارگران هپکو و آذرآب دفاع است. همه تصمیمات در استان در مورد آذرآب و هپکو باید به اجرا در بیاید. وعده‌های انجام نشده باید عملی شود. خواهش می‌کنم که در مورد واحدهای خاص مثل هپکو و اذرآب از مسئولان حساب‌کشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز