خبرگزاری کار ایران

رتبه نخست اصفهان در هزینه‌های سلامت و بیمه‌های اجتماعی و درمانی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۴۰

با مقایسه سهم متوسط هزینه‌های بهداشت و درمان کل یک خانوار شهری نسبت به هزینه کل در بین استان‌های کشور مشاهده می‌شود که بیشترین سهم مربوط به استان‌های اصفهان، مازندران و هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی تازه به بررسی هزینه‌های سلامت و بیمه‌های اجتماعی و درمانی در سبد مصرفی خانوار‌های کشور در سال ۹۷ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، متوسط انواع هزینه‌های سالانه یک خانوار شهری بر حسب وسعت خانوار، وضع شغلی سرپرست خانوار، تعداد افراد شاغل خانوار و دهک‌های هزینه سالانه خانوار آورده شده است، ملاحظه می‌گردد که به طور متوسط در سال ۱۳۹۷، سهم هزینه بهداشت و درمان از کل هزینه‌های خانوارهای شهری ۱۰.۸۷ درصد  است که در این میان ۷.۵۷ درصد مربوط به هزینه‌های بهداشتی و درمانی و ۳.۳ درصد مربوط به هزینه‌های بیمه‌های اجتماعی و درمانی بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۷ ،سهم هزینه بهداشت و درمان از کل هزینه‌های خانوارهای روستایی ۲۵.۱۱ درصد است که در این میان ۸.۷۱ درصد مربوط به هزینه‌های بهداشتی و درمانی و ۲.۵۴ درصد مربوط به هزینه‌های بیمه‌های اجتماعی و درمانی بوده است.

بیشترین سهم متوسط هزینه بیمه‌های اجتماعی و درمانی نسبت به هزینه کل در یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۷، به ترتیب مربوط به استان‌های مازندران ۵.۱ درصد، سمنان ۴.۹۳ درصد و گیلان ۴.۷۵ درصد بوده و کمترین سهم آن مربوط به استانهای خوزستان ۲.۳۴ درصد، تهران ۲.۵ درصد و بوشهر ۲.۹۴ درصد بوده است. بیشترین سهم متوسط هزینه‌های بهداشتی و درمانی نسبت به هزینه کل در یک خانوار شهری در سال ۱۳۹۷، به ترتیب مربوط به استان‌های اصفهان ۱۱.۴۸ درصد، هرمزگان ۱۰.۵۷ درصد و کرمانشاه ۱۰.۰۸ درصد بوده و کمترین سهم آن مربوط به استانهای کرمان ۲.۹۷ درصد، خراسان جنوبی ۳.۵ درصد و بوشهر ۴.۳۹ درصد بوده است. به طور کلی با مقایسه سهم متوسط هزینه‌های بهداشت و درمان کل یک خانوار شهری نسبت به هزینه کل در بین استان‌های کشور مشاهده می‌شود که بیشترین سهم مربوط به استان‌های اصفهان ۱۵.۱۶ درصد، مازندران ۱۴.۷۸ درصد و هرمزگان ۱۴.۵۶ درصد بوده و کمترین سهم مربوط به استان‌های کرمان۶.۵۶ درصد، بوشهر ۷.۳۳ درصد و خراسان جنوبی ۸.۰۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز