خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بررسی آخرین وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه با حضور مدیرکل کار استان خوزستان/ استقرار هیات سه نفره در هفت تپه/ رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۲۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با حضور در جمع کارگران نیشکر هفت تپه، از استقرار یک هیات سه نفره در مجتمع نی شکر هفت تپه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان غمگین که صبح امروز (یکشنبه، 28 مهرماه) برای پیگیری مشکلات کارگران هفت تپه به این مجتمع سفر کرده بود، گفت: از صبح فردا یک هیات سه نفره حل اختلاف متشکل از کارشناسان اداره کار در واحد اداری مجتمع هفت تپه مستقر می‌شود و کارگران این مجتمع می‌توانند از این تاریخ به بعد مشکلات صنفی خودرا مستقیما با این هیات در میان بگذارند.

او با اشاره به وضعیت کارگران هفت تپه گفت: کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه مطالباتی دارند که بخشی از این مطالبات صنفی است وبخش دیگری از ان که غیر صنفی وحقوقی  است وهیات های تشخیص وحل اختلاف امکان پی گیری مطالبات صنفی کرا خواهند داشت در عین حال مطالبات غیر صنفی وحقوقی از عهده مسئولیت  انهاخارج است.

به گفته وی؛ در مجموعه‌ای که ۴ هزار کارگر در حال کار هستند ممکن است اشکالاتی هم وجود داشته باشد که باید از مجاری قانونی مطرح، پیگیری و حل شود.

غمگین افزود: مطالبات کارگران هفت تپه عقبه دارد که بنده با جناب آقای یاوری (معاونت اشتغال وزارت کار) در سفر به هفت تپه پذیرش این مسئولیت را آغاز کردم.

او افزود: در حال حاضر کارگران نیشکر هفت تپه حقوق معوقه‌ای طلبکار نیستند. طبق عرف جاری کارگران مجتمع هفت تپه پانزدهم هر ماه حقوق دریافت می‌کنند و هم اکنون مشکلی در زمینه پرداخت حقوق  ندارند.

غمگین با بیان اینکه کارفرمای هقت تپه با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حال حاضر حدود ۱۸ میلیارد تومان منابع مالی صرف پرداخت حقوق کارگران می‌کند، افزود: پیش از این حدود ۹ میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران لازم بود که با اجرای این طرح تقریبا دو برابر شده است.

مدیرکل کار استان خوزستان در ادامه با بیان اینکه کارگران هفت تپه مطالبات متعددی دارند که بخشی از آنها قابل رسیدگی است، افزود: با استقرار هیات سه نفره سعی در حل مشکلات کارگران هفت تپه در محل کارشان داریم و اگر از این طریق مشکلاتشان مرتفع نشد با شکایت از طریق مراجع قانونی دیگر قابل رسیدگی است.

او با بیان اینکه باید اعتمادسازی در بین کارگران هفت تپه صورت بگیرد، افزود: متاسفانه در حال حاضر اعتماد بین کارگر و کارفرما در مجتمع هفت تپه کم شده است.

مدیرکل کار استان خوزستان همچنین در ارتباط با بازگشت به کار سه نفر از کارگران هفت تپه تصریح کرد: کارفرما این کارگران را طبق ماده ۲۱ قانون کار با اتمام قرارداد کار بیکار کرده است اما این کارگران موضوعات حاشیه‌ای  دیگری دارند که کارفرما متقاعد به بازگشت به کار آنها نمی‌شود با این حال تمام تلاش خود را برای بازگشت به کار این سه کارگر انجام خواهیم داد.

غمگین با اشاره به تجمعات  اخیرکارگران هفت تپه افزود: تجمع به تولید آسیب می‌رساند و تا تولید نباشد امکان پرداخت حقوق هم وجود ندارد.

او در خاتمه در ارتباط با  معوقات بیمه‌ای کارگران هفت تپه تصریح کرد: پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارگران هفت تپه  چند ماهی است با تاخیر مواجه شده که آنهم با مساعدت استاندار و اداره تامین اجتماعی موقتا مرتفع شد و کارگران هفت تپه از فردا امکان تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی خود را خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز