خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ‌کس نباید با نمایندگان کارگران به جرم دفاع از حقوق کارگری برخورد کند/ تشکل‌های کارگری نباید مورد تعرض قرار گیرند/ حامی صد در صدی کارگران هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۳۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید به کارگرانی که در چارچوب قانون اعتراضات رسمی، مدنی و صنفی خود را به خاطر دستمزد و سایر حقوق‌شان ابزار می‌کنند، تعرض شده و برخورد قضایی با آنها صورت گیرد.

محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت پیگیری پرونده کارگران بازداشتی هفت تپه و رایزنی‌های صورت گرفته با قوه قضائیه در خصوص پرونده آنها گفت: هماهنگی خوبی بین قوه قضائیه و وزارت کار و نمایندگان استانی این قوه در سطوح مختلف به وجود آمده برای اینکه پیگیر مطالبات کارگری باشیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این هماهنگی به گونه‌ای است که اگر در چارچوب قانون، اعتراضات جامعه کارگری خصوصا در محیط کار صورت گرفته باشد، به طور کامل و با رعایت جوانب امر به اعتراضات آنها رسیدگی و مسایل آنها پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید به کارگرانی که در چارچوب قانون اعتراضات رسمی، مدنی و صنفی خود را به خاطر دستمزد و سایر حقوق‌شان ابزار می‌کنند، تعرض شده و برخورد قضایی با آنها صورت گیرد. 

شریعمتداری ادامه داد: وزارت کار باید به عنوان مرجع قانونی تشخیص موضوعات کارگری به کار گرفته شود و نظر کارشناسی‌اش مورد توجه دستگاه قضایی قرار گیرد، چراکه هم ریاست قوه قضائیه و هم دادستان کشور در این زمینه توافق دارند.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری ما جزو نجیب‌ترین اقشار جامعه است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره همراه انقلاب بوده و در سال‌های جنگ شهدای زیادی را تقدیم کرده است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز می‌دانیم کارگران ما در سختی و مشکلات زندگی می‌کنند و منابع محدودی دارند که با آن زندگی‌شان را اداره می‌کنند، مخصوصا جامعه بازنشستگان کارگری که ما باید آنها را مورد تکریم قرار دهیم.

وی ادامه داد: معتقدیم حتی جرائمی که در حوزه کارگری واقع‌ شده است باید با رأفت اسلامی با آنها برخورد شود. هیچ‌کس نباید با نمایندگان کارگران و تشکل‌های آنها به جرم دفاع از حقوق کارگری؛ برخورد کند و هیچ کارگری نباید مورد تعرض دستگاه نظارتی قرار گیرد.

شریعتمداری تاکید کرد:‌ ما در این موارد صد در صد حامی و زبان گویای تشکل‌هایی هستیم که حقوق اساسی کارگری را مطالبه می‌کنند.

وی بیان کرد: به‌طور منظم با نمایندگان کارگری دیدار داریم و جلسات منطقه‌ای در این خصوص ترتیب داده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ما ۳ منطقه از کشور را به ۶ بخش تقسیم کرده‌ایم و جلسات منظمی با روسای کانون‌ها و شوراها مشترکا داشته‌ایم. هفته گذشته نیز در محل سازمان تأمین اجتماعی جلسه‌ای با نمایندگان کارگری برگزار شد.

وی تاکید کرد: جلساتی که با نمایندگان و روسای کانون‌های کارگری برگزار می‌کنیم کاملا بازهستند و نظرات در هر سطوحی مطرح‌ می‌شود. باید بگویم بنده و معاونینم تمامی نظرات را می‌شنویم و راهکاری برای آنها پیدا می‌کنیم و حتی اگر در مواقعی پیگیری موردی برعهده دستگاه اجرایی دیگری باشد، باز ما خودمان را مکلف به پیگیری آن می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز