خبرگزاری کار ایران

مراجعه کارگران حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس به دادسرای عمومی انقلاب تهران/ فرمانداری اسلامشهر مکلف به پیگیری مطالبات کارگران شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۰۱

تعدادی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس پیش اطظهر امروز با مراجعه به دادسرای عمومی انقلاب تهران واقع در خیابان بهشت، از مسئولان قضایی کشور درخواست استمداد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شرکت حمل و نقل خلیج فارس گفتند: پس از اجتماع روزهای گذشته در مقابل ساختمان استانداری تهران و فرمانداری اسلامشهر، برای استمداد به دادسرای عمومی انقلاب تهران واقع در خیابان بهشت مراجعه کردیم تا مسئولان قضایی کشور پیگیر مشکلاتمان باشند.

کارگران گفتند: مسئولان قضایی دادسرای عمومی انقلاب تهران با تنظیم صورتجلسه‌ای موضوع مطالبات ما را پیگیری کردند.

به گفته آنها، بدنبال جلسه‌ای که با چند نفر از نمایندگان کارگری در داسرای عمومی انقلاب تهران برگزار شد، این نهاد قضایی نامه‌ای خطاب به دادسرا و فرمانداری شهرستان اسلامشهر نوشت که در این نامه هر دو آنها مکلف به پیگیری مطالباتمان شده‌اند.

طبق گزارش کارگران، بیش از ۵۰ کارگر شرکت حمل و نقل جاده خلیج فارس از ابتدای شهریور ماه سال جاری، در مخالفت با وضعیت استخدامی خود از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری با دست‌کم ۱۰ سال سابقه کار با اتمام قرارداد کار تعدیل شده‌اند.

آنها با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری هیچگونه خدماتی در ازای سودی که عایدشان می‌شود، ارائه نمی‌دهند اظهار داشتند: حضور پیمانکاران در شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس جدا از بی‌ثباتی شغلی، سود دیگری برای کارگران شاغل آن ندارد. چه دلیلی برای واسطه‌گری یک شرکت پیمانکاری وجود دارد، آنهم وقتی که می‌توانیم به طور مستقیم با شرکت اصلی قرارداد ببندیم و مزد و مزایای بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز