خبرگزاری کار ایران

کارگران کنتورسازی ایران:

منتظر آغاز تولید و پرداخت معوقات مزدی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۲۳۴

کارگران کارخانه کنتورسازی می‌گویند: منتظر آغاز فعالیت تولیدی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی از وضعیت این واحد تولیدی گلایه کرده و گفتند: این کارخانه که نزدیک به یک دهه است با مشکل روبرو شده، در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد حال آنکه براساس وعدهای مسئولان باید راه‌اندازی می‌شد.

یکی از کارگران این کارخانه با بیان اینکه برخی مسئولان استانی اعلام کرده‌اند مطالبات کارگران داده خواهد شد و به زودی فعالیت کارخانه از سر گرفته می‌شود، گفت: قرار بود بار دیگر مدیریت داخلی کارخانه تغییر کند اما مشکل اصلی کارگران و سهامداران کارخانه تغییر مالکیت اصلی آن است که باعث توقف فعالیت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه ۲۰۰ کارگر کارخانه در محل کار خود حاضر  هستند و منتظر از سر گیری فعالیت کارخانه و پرداخت مطالبات مزدی‌شان هستند، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران جدا از بحث تولید، مشکلات مربوط به معوقات مزدی و بیمه‌ای است که امیدواریم با مساعدت مسئولان استانی مرتفع شود.

به گفته وی؛ در یک سال گذشته آنها بارها مقابل نهادهای مختلف دولتی در قزوین و تهران تجمع کرده‌ و خواستار مشخص شدن وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود شده‌اند.

این کارگر گفت: کارخانه کنتورسازی برای ادامه تولید نیازمند تامین مواد اولیه است که بخش زیادی از آنها از خارج خریداری و وارد کشور می‌شود و برخی از آنها از چند سال پیش در گمرک با مشکل ترخیص روبروست.

او گفت: آنچه در چند سال اخیر باعث افزایش مشکلات کارخانه و کارگران شده، عدم ترخیص قطعات مورد نیاز از سوی گمرک است. اگرچه اخیرا مسئولان قول همکاری برای آزادسازی قطعات را داده‌اند.

این کارگر درباره نحوه پرداخت مطالبات کارگران گفت: بخشی از قطعات و محصولات خریداری شده شرکت هم‌اکنون در گمرک با مشکل ترخیص مواجه است. تعداد زیادی دستگاه‌های شرکت قرار بود به عنوان محصولات جدید وارد بازار شوند که با حکم قضایی قرار است همه آنها که بیش از ۶ میلیارد تومان ارزش مالی دارند، بابت پرداخت بخشی از مطالبات معوقه کارگران کارخانه در مناقصه روز هشتم آبان ماه آینده به فروش برسد.

این کارگر در پایان گفت: کارگران کنتورسازی ایران در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان در محل کار حاضر و آماده تولید هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز